Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

16 + nine =

14 − 4 =

Π. Δημητρίου: Εφαρμόζουμε την αρχή «Smart&Simple» σε προϊόντα & διαδικασίες

Σε απλοποιημένες διαδικασίες και υπηρεσίες στηρίζεται η πολιτική της Generali, επενδύοντας σε προγράμματα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των ασφαλισμένων και όχι σε τυποποιημένες λύσεις.

Στη συνέντευξη που παραχώρησε στο ΑΜ ο κ. Π. Δημητρίου, Διευθύνων Σύμβουλος της Generali μιλά για τη στρατηγική της Εταιρείας το 2017 και την ανάπτυξη της εγχώριας αγοράς ασφαλίσεων μέσα από το κανάλι της διαμεσολάβησης που αποτελεί τον πιο αποτελεσματικό δίαυλο για τα προϊόντα της ιδιωτικής ασφάλισης. Ο κ. Δημητρίου αναφέρεται επίσης στο πώς θα επηρεάσει τον κλάδο η Φερεγγυότητα II, που εφαρμόζεται από τις αρχές του 2016, καθώς και στις εξελίξεις που δρομολογούνται μέσα από την τεχνολογία στις ασφαλιστικές επιχειρήσεις.

Γιατί επιμένετε στην παραδοσιακή διαμεσολάβηση στο στρατηγικό σχεδιασμό της Generali; Πού αποσκοπεί αυτή σας η απόφαση και πώς μεταφράζεται στις σχέσεις σας με το συγκεκριμένο κανάλι διανομής;  

Η Generali δεν αρνείται τη χρησιμότητα όλων των καναλιών διανομής ασφαλιστικών προϊόντων, ωστόσο πιστεύει ότι ειδικά στην παρούσα περίοδο, ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής έχει να προσφέρει προστιθέμενη αξία πρωτίστως στον ασφαλισμένο και δευτερευόντως στην εταιρεία. Η απόφασή μας να στηριχθούμε στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση για την ανάπτυξή μας, έγινε για πολύ συγκεκριμένους λόγους. Ήταν μια απόφαση που πήραμε, αφού πρώτα προχωρήσαμε σε ανάλυση της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς, του μεγέθους της, των χαρακτηριστικών της, των ειδικών αναγκών της, αλλά και των χαρακτηριστικών του συγκεκριμένου δικτύου. Πιστεύουμε ότι η ελληνική ασφαλιστική αγορά, λόγω του μικρού της μεγέθους και την υστέρησή της σε σύγκριση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, έχει ανάγκη το δίκτυο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης για την ορθή ανάπτυξή της. Ο επαγγελματίας ασφαλιστικός διαμεσολαβητής είναι ίσως ο καλύτερος «κήρυκας» της αξίας του θεσμού της ιδιωτικής ασφάλισης, και επιπλέον η αποτελεσματικότητα του δικτύου της διαμεσολάβησης, σαφέστατα υπερτερεί έναντι των άλλων εναλλακτικών δικτύων.

Η έμφαση που δίνει η Generali στον ασφαλιστικό σύμβουλο, τον πράκτορα, το μεσίτη, συνοδεύεται και από εργαλεία που στόχο έχουν την ουσιαστική διευκόλυνση του έργου του και την ελάφρυνση της καθημερινότητας του διαμεσολαβητή, απαλλάσσοντάς τον από γραφειοκρατικές και άλλες διαδικασίες και εξοικονομώντας του πολύτιμο χρόνο ώστε να ασχοληθεί με τους πελάτες του. Έτσι, η Generali επένδυσε σε καινοτόμες πλατφόρμες, ενοποιημένων ψηφιακών υπηρεσιών, οι οποίες προσφέρουν μεταξύ άλλων τη δυνατότητα διαχείρισης όλων των συμβολαίων των ασφαλισμένων από ένα σημείο. Παράλληλα, η Εταιρεία αναβάθμισε τον τρόπο καταβολής αμοιβών στους συνεργάτες της μέσα από ψηφιακά εργαλεία, καθιστώντας δυνατή τη realtime καταβολή τους απευθείας στον τραπεζικό τους λογαριασμό, πρώτη από όλες τις ασφαλιστικές εταιρείες στην Ελλάδα. Η αμοιβαία εποικοδομητική συνεργασία μεταξύ της Εταιρείας και των συνεργατών της διαφαίνεται και στα παραγωγικά της αποτελέσματα. Η Generali βρέθηκε το 2015 στην έβδομη θέση, κερδίζοντας δυο θέσεις από το 2014, στηριζόμενη αποκλειστικά στον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή. Από τις δέκα μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες της χώρας με βάση την παραγωγή ασφαλίστρων, μόνο η Generali έχει ένα κανάλι διανομής, τον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή, και κάθε χρόνο, παρά τις αντίξοες συνθήκες που επικρατούν στην ασφαλιστική αγορά, αυξάνει την παραγωγή της – σε αντίθεση με το σύνολο της αγοράς – και κερδίζει συνεχώς μερίδια αγοράς.

Πώς κινηθήκατε παραγωγικά το 2016 και ποια είναι η στόχευση για το 2017;

Το 2016, η Generali Hellas θα κλείσει τη χρόνια με νέα σημαντική αύξηση στην παραγωγή ασφαλίστρων, τόσο στη Ζωή όσο και στις Γενικές ασφαλίσεις. Αν και είναι νωρίς ακόμη να αναφερθούμε στα τελικά αποτελέσματα πιστεύω όμως ότι η ποσοστιαία αύξηση της παραγωγής θα είναι διψήφια, ενώ σημαντική θα είναι και η κερδοφορία. Για το 2017 στοχεύουμε στην περαιτέρω ανάπτυξη των εργασιών της Εταιρείας.

Παναγιώτης Δημητρίου

Ο Παναγιώτης Δημητρίου, Διευθύνων Σύμβουλος της Generali

Η Ιδιωτική Ασφάλιση δεν είναι ελκυστική σαν αγορά. Είναι δυσνόητη ως προς το περιεχόμενό της και δεν αποτελεί προτεραιότητα για τον Έλληνα καταναλωτή. Κατά τη γνώμη σας, πώς θα μπορούσε να γίνει προσιτή στον κόσμο; Ποιο «sexy» αν θέλετε;

Αρχικά, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η ιδιωτική ασφάλιση είναι σε όλο τον κόσμο συνυφασμένη με την ανάπτυξη. Σύμφωνα με όλες τις έγκυρες μελέτες διεθνών οργανισμών, οι ασφαλιστικές εταιρείες συγκαταλέγονται στους μεγαλύτερους θεσμικούς επενδυτές, ενώ υπολογίζεται ότι κατέχουν σήμερα περίπου το 12% των παγκόσμιων χρηματοοικονομικών περιουσιακών στοιχείων. Παράλληλα, η ασφάλιση συμβάλλει στην πραγματική οικονομία σύμφωνα με το μέγεθος των ασφαλίστρων που συλλέγει, την κλίμακα των επενδύσεών της και τον ουσιαστικό κοινωνικό και οικονομικό της ρόλο στην κάλυψη προσωπικών και επιχειρηματικών κινδύνων. Ακόμη, σύμφωνα και με τα στοιχεία τόσο του ΟΟΣΑ όσο και της ΕΑΕΕ, ακόμη και στην ελληνική αγορά που βιώνει μια σφοδρή οικονομική κρίση, ο κλάδος της ιδιωτικής ασφάλισης αναπτύσσεται.

Τα παραπάνω στοιχεία αποδεικνύουν ότι ο κλάδος μπορεί και προσφέρει λύσεις. Παρόλα αυτά, στη χώρα μας ο δείκτης ασφαλιστικής συνείδησης παραμένει χαμηλός. Σε αυτό συνέβαλε και η χρόνια έλλειψη συνεργασιών του κρατικού με τον ιδιωτικό τομέα, η αντίληψη του πολίτη για το ρόλο του κράτους και την ιδιωτική πρωτοβουλία αλλά και η λανθασμένη προσέγγιση από την πολιτεία στο κλείσιμο κάποιας ασφαλιστικής εταιρείας, που τραυμάτισε το θεσμό την τελευταία 10ετία. Ωστόσο, για να ενισχύσουμε τη διείσδυσή μας στην αγορά και να προσεγγίσουμε το νέο κοινό των ασφαλισμένων, θα πρέπει να γίνουμε όσο πιο απλοί, ξεκάθαροι και ουσιαστικοί γίνεται στη γλώσσα και τις υπηρεσίες μας. Να ξεκινήσουμε αντίστροφα, σχεδιάζοντας λύσεις βασισμένες στις πραγματικές ανάγκες των καταναλωτών και όχι «επιβάλλοντας» λύσεις τυποποιημένες.

Στην Generali την τελευταία διετία έχουμε εφαρμόσει την αρχή του «Smart&Simple» σε όλα μας τα προϊόντα και τις διαδικασίες, ενώ εργαζόμαστε αυτήν τη στιγμή σε δεκάδες projects που θα αναβαθμίσουν τη συνολική εμπειρία του πελάτη και που πιστεύουμε ότι θα κάνουν τα προϊόντα μας πολύ πιο ελκυστικά αλλά και προσβάσιμα στους καταναλωτές. Παράλληλα, λειτουργούμε σύμφωνα με τους κανόνες βιωσιμότητας ενός παγκόσμιου οργανισμού που έχει να επιδείξει μεγάλο έργο στο επίπεδο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, γεγονός που παράγει προστιθέμενη αξία και αναγνωρίζεται από τους νέους, όλο και πιο ενημερωμένους καταναλωτές.

Πιστεύετε ότι η τεχνολογία θα βοηθήσει την ιδιωτική ασφάλιση να γίνει πιο προσιτή; Πώς μπορεί να γίνει εργαλείο στην καθημερινότητα ενός ασφαλιστή;

Η τεχνολογία επιφέρει ριζικές αλλαγές στη ζωή όλων μας. Πρωτίστως όμως αλλάζει συμπεριφορές. Ας σκεφτούμε μόνο τις εργασίες που μπορούμε να διευθετήσουμε σήμερα με τη βοήθεια ενός έξυπνου κινητού.  Με την έννοια αυτή, η τεχνολογία βοηθά και την ιδιωτική ασφάλιση να γίνει πιο προσιτή. Για παράδειγμα, πολύ εύκολα τώρα μπορείς να πληροφορηθείς σε γενικές γραμμές για τις καλύψεις που προσφέρει ένα ασφαλιστικό προϊόν, να επικοινωνήσεις με τον ασφαλιστή σου μέσω email ή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή αξιοποιώντας άλλες τεχνολογίες. Μπορείς ακόμη να πληρώνεις τα ασφάλιστρά σου άμεσα και εύκολα, μέσω μιας σειράς από ηλεκτρονικές υπηρεσίες, ή να παρακολουθήσεις online την πορεία των αιτημάτων σου προς την ασφαλιστική. Επιπλέον, τα νέα τεχνολογικά εργαλεία προσφέρουν και άλλες πολύ σημαντικές δυνατότητες κυρίως στην κατεύθυνση εξατομίκευσης των παροχών και προϊόντων. Η αξιοποίηση της τεχνολογίας στην ασφάλιση αυτοκινήτου οδηγεί σε ασφάλιστρα ανάλογα με τη συμπεριφορά του οδηγού, ακολουθώντας τη λογική pay-how-you-drive,  την οποία εφαρμόζει ήδη η Generali σε άλλες αγορές, όπως στην Ιταλία, ή βοηθά στο να επιβραβεύει όσους ασφαλισμένους υιοθετούν έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής, μέσω του Vitality, στον κλάδο ασφάλισης Ζωής. Οι δυνατότητες, λοιπόν, της τεχνολογίας είναι άπειρες και όλοι οι παράγοντες –εταιρείες και διαμεσολαβητές– οφείλουμε να τις αξιοποιήσουμε. Αυτό το μήνυμα επιδιώκουμε να στείλουμε και εμείς με τις πρωτοβουλίες μας. Αξιοποιώντας την τεχνολογία, μπορεί να βρίσκεται κανείς εκεί που είναι και ο ασφαλισμένος. Τόσο απλό.

H Generali είναι από τις λίγες εγχώριες ασφαλιστικές εταιρείες που έχουν ένα πολύ ισορροπημένο χαρτοφυλάκιο που αποτελείται κατά 40% από ασφαλίσεις Ζωής και κατά 60% από ασφαλίσεις Ζημιών

Με δεδομένη τη δυσμενή οικονομική συγκυρία και τα μειωμένα εισοδήματα του μέσου καταναλωτή, πώς επιχειρείτε να απευθυνθείτε στο μέσο Έλληνα και σε ποιους κλάδους εστιάζετε τη στρατηγική σας;

H Generali είναι από τις λίγες εγχώριες ασφαλιστικές εταιρείες που έχουν ένα πολύ ισορροπημένο χαρτοφυλάκιο που αποτελείται κατά 40% από ασφαλίσεις Ζωής και κατά 60% από ασφαλίσεις Ζημιών. Η στρατηγική της ισόρροπης ανάπτυξης υλοποιείται και την περίοδο της κρίσης. Θέλουμε ένα χαρτοφυλάκιο υγιές και κερδοφόρο. Αυτή ήταν πάντα η επιδίωξή μας, αυτή είναι και τώρα. Αυτό σημαίνει προσεκτικά σχεδιασμένα, προϊόντα που να καλύπτουν όλες τις σύγχρονες ανάγκες με το ανάλογο κόστος και τη σωστή πολιτική ανάληψης κινδύνων. Ήδη, τα τελευταία χρόνια η Generali υλοποιώντας αυτή την πολιτική, σχεδίασε και προώθησε στην αγορά καινοτόμα προϊόντα σχεδόν σε όλους τους κλάδους. Στον κλάδο ασφάλισης υγείας, εισήγαγε ατομικά και οικογενειακά προγράμματα που καλύπτουν εξωνοσοκομειακή και νοσοκομειακή περίθαλψη, στον κλάδο αυτοκινήτου διέθεσε επίσης ένα ασφαλιστικό προϊόν για όλα τα βαλάντια, ενώ στις ασφαλίσεις περιουσίας πρότεινε υπερπλήρεις λύσεις με ανταγωνιστικό κόστος. Την ίδια στρατηγική θα ακολουθήσει η Generali και το 2017, απλοποιώντας περαιτέρω προϊόντα και υπηρεσίες και προσφέροντας ακόμη πιο έξυπνες λύσεις.

Είστε άνθρωπος των αριθμών και της αναλογιστικής επιστήμης. Ποια είναι η εκτίμησή σας για την αγορά μέσα στην επόμενη πενταετία. Τι πιστεύετε ότι θα έχει αλλάξει σε επίπεδο εταιρειών, προγραμμάτων και ασφαλισμένων;

Σε μια εποχή που η αστάθεια είναι αυτό που χαρακτηρίζει το κοινωνικό, πολιτικό και οικονομικό περιβάλλον διεθνώς, δύσκολα μπορούμε να δούμε με καθαρές γραμμές το αύριο. Ωστόσο, ορισμένες τάσεις είναι δύσκολο να αντιστραφούν. Για παράδειγμα, το δημογραφικό πρόβλημα στη χώρα μας θα είναι περισσότερο έντονο τα επόμενα χρόνια εάν δεν ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα. Επίσης και η «Γηραιά Ήπειρος» η Ευρώπη θα εξακολουθήσει να γερνά όλο και πιο πολύ, με αποτέλεσμα τα συνταξιοδοτικά συστήματα να δέχονται ισχυρές πιέσεις και η συμπληρωματικότητα αναδιανεμητικού και κεφαλαιοποιητικού συστήματος θα είναι περισσότερο αναγκαία. Ακόμη, ραγδαίες θα είναι οι αλλαγές λόγω της τεχνολογίας, ένα μεγάλο τμήμα της οποίας θα γίνεται ακόμη πιο προσιτό στο μέσο καταναλωτή, γεγονός που σημαίνει ακόμη πιο εξατομικευμένες ασφαλιστικές λύσεις και προϊόντα αλλά και διαρθρωτικές αλλαγές στον εσωτερικό τρόπο λειτουργίας των εταιρειών. Σοβαρή πρόκληση αποτελούν και οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής που επηρεάζουν την καθημερινή ζωή των ανθρώπων. Οι ασφαλιστικές εταιρείες, όπως και τα κράτη, θα κληθούν να συνεργασθούν για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων.

Το Solvency II σε συνδυασμό με τη μηδενική ανάπτυξη της χώρας, τι επιπτώσεις θα έχουν;

Οι αυστηρές κεφαλαιακές και άλλου θεσμικού χαρακτήρα απαιτήσεις του νέου εποπτικού θεσμικού πλαισίου που εισάγει η Οδηγία για τη Φερεγγυότητα ΙΙ (Solvency II), διαμορφώνουν νέα δεδομένα για τη δραστηριότητα των ασφαλιστικών εταιρειών. Ήδη, τα πρώτα αποτελέσματα έχουν γίνει αντιληπτά και στην ελληνική ασφαλιστική αγορά. Όπως προανέφερα, η μείωση του αριθμού των ασφαλιστικών θα είναι η πρώτη επίπτωση τα επόμενα χρόνια. Όχι μόνο στη χώρα μας αλλά και στην ευρωπαϊκή ασφαλιστική αγορά. Άλλωστε μια ματιά στα στατιστικά στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ασφάλισης – Insurance Europe, δείχνουν την επικρατούσα τάση, καθώς ο αριθμός των ασφαλιστικών εταιρειών σε ευρωπαϊκό επίπεδο μειώνεται συνεχώς τα τελευταία χρόνια. Αυτό μπορεί να έχει μακροπρόθεσμα θετικά αποτελέσματα στη βιωσιμότητα της ασφαλιστικής αγοράς καθώς, ως ένας κλάδος που εξ ορισμού απορροφά κινδύνους, οφείλει να εξασφαλίσει ότι παραμένει ένας υγιής συστημικός παίκτης της οικονομίας.

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Βαθμολογία Αναγνωστών 5 Ψήφοι