Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

fifteen + 6 =

18 − eight =

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Απολογισμός Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης

Ηανάδειξη των υπεύθυνων επιχειρήσεων μέσα από ανεξάρτητες και αντικειμενικές αξιολογήσεις μπορεί να αποτελέσει εφαλτήριο συνεχούς βελτίωσης και ανάπτυξης.

Σε μία εποχή όπου οι προκλήσεις και δυσκολίες διαδέχονται η μία την άλλη, κάνοντας μία γρήγορη καταγραφή της τάσης που επικρατεί και στο ελληνικό επιχειρείν, μπορεί να διαπιστώσει κανείς πως υπάρχουν καινοτόμες επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν εντάξει την κοινωνική ευθύνη ως σημαντικό συστατικό στην εταιρική στρατηγική τους. Οι εταιρείες αυτές έχουν προχωρήσει στη δημοσίευση των δράσεων και των επιδόσεών τους σε έναν ετήσιο –συνήθως– απολογισμό Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ). Καθώς το μεγαλύτερο ποσοστό των απολογισμών ΕΚΕ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό ακολουθούν τις οδηγίες διεθνών «προτύπων» δίνεται η ευκαιρία σε ανεξάρτητες αξιολογήσεις, όπως αυτή του Πανεπιστημίου Αιγαίου που ακολουθεί, να αναδείξουν τους… πρωταθλητές των πρωτοπόρων!  Βασικά στοιχεία μίας αποτελεσματικής αξιολόγησης είναι η ύπαρξη ανεξαρτησίας, αμεροληψίας και αντικειμενικότητας. Η αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Αιγαίου όπως διεξάγεται, με τη συμπερίληψη όλων ανεξαιρέτως των απολογισμών ΕΚΕ, οι οποίοι δημοσιεύονται ετησίως και με βάση τις ευρέως και διεθνώς αναγνωρισμένες κατευθυντήριες οδηγίες του GRI (Global Reporting Initiative), διασφαλίζει την ύπαρξη των παραπάνω στοιχείων. Η ομάδα του Εργα

στηρίου Επιχειρησιακής Περιβαλλοντικής Πολιτικής και Διαχείρισης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, η οποία διεξάγει την έρευνα, διακρίνεται για τον επαγγελματισμό και την αντικειμενικότητά της. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι τόσο η μεθοδολογία αξιολόγησης όσο και τα αποτελέσματα από τις αξιολογήσεις, έχουν δημοσιευθεί σε επιστημονικά περιοδικά με κριτές γεγονός που πιστοποιεί την αξιοπιστία των αποτελεσμάτων. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, η αξιολόγηση που πραγματοποιεί το τμήμα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης του Πανεπιστημίου Αιγαίου αποτελεί μία πολύ αξιόλογη προσπάθεια, η οποία συνεχίζει αδιάλειπτα από το 2006 να παρουσιάζει τα αποτελέσματά της σε ετήσια βάση, συντελώντας στο να γίνει ευρύτερη γνωστή η έννοια της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στον επ. καθηγητή Κωστή Ευαγγελινό και την ομάδα του, που με συνέχεια και συνέπεια πραγματοποιούν την έρευνα-αξιολόγηση αυτή εδώ και 10 χρόνια.

Kατερίνα Κατσούλη Sustainability & CSR Director Grant Thornton

Τα αποτελέσματα

Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των Απολογισμών που πληρούσαν τα στοιχειώδη κριτήρια εφαρμογής της μεθοδολογίας, έδωσαν βαθμολόγηση με μέσο όρο 34% κάλυψης των στοιχείων-δεικτών, που κυμάνθηκε από το 22% μέχρι το 65%. Ο αριθμός των εκδιδομένων Απολογισμών ΕΚΕ στην Ελλάδα με τα κριτήρια αναφοράς σε πρότυπα παραμένει χαμηλός, αλλά παρόλα αυτά, παρατηρείται μια σχετική βελτίωση στην πληρότητα, σαφήνεια και περιεκτικότητα των απολογιστικών εκθέσεων. Σύμφωνα με τη βαθμολογική κατάταξη των αξιολογηθέντων Απολογισμών, την πρώτη θέση κατέλαβε η ΤΙΤΑΝ ΑΕ (65%), στη δεύτερη θέση ισοβάθμησαν οι Απολογισμοί της INTERAMERICAN και του ΟΤΕ (60%), ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε η έκθεση της ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ (59%). Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσαν οι Απολογισμοί του Ομίλου ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΥ (5η θέση – 58%) και των ΧΑΛΚΟΡ – ΕΛΒΑΛ (5η θέση – 55%). Στις  επόμενες θέσεις κατατάχθηκαν, κατά σειρά, η ΣΩΛΗΝΟΥΡΓΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ (54%), VODAFONE (53%), ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΛΩΔΙΑ (50%), ΔΕΗ (49%). Η ανάλυση που εφαρμόστηκε, εξέτασε τους Απολογισμούς του 2013, ενώ δεν ελήφθησαν υπ’ όψιν άλλες πηγές (π.χ. ιστοσελίδες των εταιρειών) εφόσον δεν υπήρχαν σχετικές παραπομπές στους Απολογισμούς. Όπως επισημαίνεται στην εργασία, στις απολογιστικές πρακτικές των ελληνικών επιχειρήσεων ποσοστό μεγαλύτερο του 85% υιοθετούν και εφαρμόζουν διεθνείς αρχές και πρότυπα (GRI, Global Compact COP, AA 1000, ISO 26000), ενώ το 45% αυτών που εκδίδουν Απολογισμό τον επικυρώνουν με ολική ή μερική εξωτερική επαλήθευση.

ΕΚΕ

ΕΚΕ

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Βαθμολογία Αναγνωστών 0 Ψήφοι