Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

one + 4 =

nineteen + 3 =

Ποια θα είναι η επόμενη Volkswagen;

Η πανωλεθρία της Volkswagen σηματοδοτεί το πιθανό τέλος μίας εποχής σκόπιμης εταιρικής κακοδιαχείρισης ευρείας κλίμακας.

Η επαίσχυντη και απίστευτη απάτη της Volkswagen στο σκάνδαλο «diesel-gate» ξεπερνάει κάθε φαντασία. Αυτή η προχωρημένη και μεγάλης διάρκειας απάτη με το λογισμικό δείχνει την παθολογική απελπισία και ασέβεια της διοίκησης: απελπισία για την ανεκπλήρωτη υπόσχεση καθαρής τεχνολογίας ντίζελ και εμφανής ασέβεια τόσο προς τους ανυποψίαστους πελάτες όσο και προς τις ρυθμιστικές Αρχές. Αλήθεια, πόσο αφελείς πίστευαν οι «μάγοι» του Βόλφσμπουργκ ότι θα ήταν οι υπόλοιποι;

Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο η πραγματική είδηση περιστρέφεται λιγότερο γύρω από την απάτη και περισσότερο γύρω από την ανακάλυψή της. Ήταν ένας μη κυβερνητικός οργανισμός, το Διεθνές Συμβούλιο για Καθαρές Μεταφορές – όχι επίσημος ρυθμιστικός έλεγχος – που στην ουσία αποκάλυψε την απάτη.

Το εργαστήριο του πανεπιστημίου West Virginia πραγματοποιούσε ελέγχους εκπομπής ρύπων ύψους 50.000 δολαρίων και οι ερευνητές του δήλωσαν στους δημοσιογράφους ότι «κατά κάποιον τρόπο άνοιξαν το κουτί της Πανδώρας» για την απάτη της Volkswagen. Οι διαφορές που μετρήθηκαν αποδείχθηκαν κάτι περισσότερο από μικρές ή αμελητέες: ξεπερνούσαν το νόμιμο όριο κατά 10-30 φορές. Οι έλεγχοι που ακολούθησαν έσβησαν τις όποιες αμφιβολίες. Η ανάλυση των στοιχείων ανάγκασε το γερμανικό κολοσσό να ομολογήσει ότι παραποίησε τα στοιχεία για 11 εκατ. αυτοκίνητα.

Χρειάζεται ελάχιστη φαντασία για να πλάσει κανείς εναλλακτικά σενάρια για το πώς αυτή η απάτη θα μπορούσε να έχει αποκαλυφθεί: Για παράδειγμα η ανακάλυψη θα μπορούσε να γίνει από έμπειρες σε περιβαλλοντικά ζητήματα μη κυβερνητικές οργανώσεις που προσφέρουν εφαρμογές κινητών που μετρούν τις επιδόσεις των αυτοκινήτων σε θέματα εκπομπής καυσαερίων και μπορούν να τις κατεβάσουν εθελοντές που αγοράζουν καινούργια αυτοκίνητα. Εγγραφείτε στην εφαρμογή, λάβετε τον φθηνό, εύκολο στην εγκατάσταση, βιοδιασπώμενο αισθητήρα
Η πανωλεθρία της Volkswagen σηματοδοτεί το πιθανό τέλος μίας εποχής σκόπιμης εταιρικής κακοδιαχείρισης ευρείας κλίμακας εξάτμισης μέσω ταχυδρομείου, οδηγήστε για λίγες ημέρες και ανεβάστε τα αποτελέσματα. Η Επιστήμη του Πολίτη στα καλύτερά της.

Ή ξεκινήστε καμπάνιες τύπου Kickstarter –όπου χρήστες του διαδικτύου συνεισφέρουν για να κάνετε την ιδέα σας πραγματικότητα– για να χρηματοδοτήσετε σοβαρές και στατιστικά ακριβείς δοκιμές όταν υποψιάζεστε ότι κάποιο αυτοκίνητο δεν αποδίδει τα αναμενόμενα. Αυτό που πριν από μία δεκαετία ήταν αδιανόητο – και ανέφικτο – σήμερα είναι συμβατική λογική. Στην πραγματικότητα, όλα τα τεχνικά, κοινωνικά και οικονομικά κίνητρα και συστατικά υπάρχουν για να αποτραπεί, αποθαρρυνθεί και ανιχνευτεί με οικονομικό τρόπο η ανέντιμη συμπεριφορά από τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε παγκόσμιο επίπεδο. Αυτό που λείπει είναι η απαραίτητη συμπεριφορά για να γίνουν καλύτεροι ψηφιακοί ελεγκτές. Το σίγουρο είναι ότι δεν μπορούμε να εμπιστευτούμε τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε αυτόν το ρόλο.

* Οι καινοτομίες μέσω crowd sourcing θα επικρατήσουν τόσο του καταναλωτισμού όσο και των πρωτοβουλιών εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. *

Ρυθμιστικές Αρχές και νομικοί σημειώστε: Οι ρόλοι σας ολοένα περισσότερο θα περιλαμβάνουν την ανάθεση, επιθεώρηση και την «εκδίκαση» αναλυτικών στοιχείων που θα υποβάλλουν διασυνδεδεμένοι πολίτες-επιστήμονες και ακτιβιστές. Καθώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι αισθητήρες μιας χρήσης, τα έξυπνα τηλέφωνα, οι πλατφόρμες εκπαίδευσης μηχανών, οι ενημερωμένοι καταναλωτές-ακτιβιστές, η αυτοποσοτικοποίηση και το «Internet of Things» διεισδύουν στην οικονομική πραγματικότητα, το να ποντάρεις δισεκατομμύρια στην ανοησία των πελατών κάποιου είναι μάταιο. Κατά συνέπεια, πιστεύω ότι η πανωλεθρία της Volkswagen σηματοδοτεί το πιθανό τέλος μίας εποχής σκόπιμης εταιρικής κακοδιαχείρισης ευρείας κλίμακας. Ναι, μία εταιρεία της λίστας Fortune 500 μπορεί ακόμη να επιλέξει συνειδητά να διαπράξει μία παγκόσμια απάτη πολλών δισεκατομμυρίων. Όμως δεν θα είναι ούτε ατύχημα ούτε λάθος. Θα είναι μία εγκληματική οργάνωση (αν και το εύρος των ποινικών διώξεων που θα αντιμετωπίσει η VW δεν είναι ακόμη σίγουρο).

Αυτή η ριζική αλλαγή εξουσίας δεν αφορά μόνο τα ακριβά αυτοκίνητα. Ισχύει για κάθε κλάδο όπου οι καταναλωτές και οι πελάτες αποδεδειγμένα ενδιαφέρονται να πάρουν προϊόντα ή υπηρεσίες για την αξία των χρημάτων που έχουν διαθέσει. Οι καινοτομίες μέσω crowdsourcing θα επικρατήσουν τόσο του καταναλωτισμού όσο και των πρωτοβουλιών εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Όσοι ασκούν κριτική με βάση την ανάλυση στοιχείων θα πρέπει να είναι τουλάχιστον το ίδιο διαφανείς με τους στόχους τους. Να είστε σίγουροι ότι τα Amazon, τα Google και τα Facebook του μέλλοντος θα προειδοποιούν τους χρήστες τους για πιθανά προβλήματα των προϊόντων και των υπηρεσιών που καταναλώνουν.

Με άλλα λόγια, τόσο οι καταναλωτές όσο και οι ρυθμιστικές Αρχές θα λαμβάνουν όλο και περισσότερο εξελιγμένες πληροφορίες και συμβουλές για το ποια θα είναι η επόμενη Volkswagen.

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Βαθμολογία Αναγνωστών 2 Ψήφοι