Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

[ninja-inline id=786]

Ποιος θα μας εκπαιδεύσει για την επανεκπαίδευση;

Οι καλοί ασφαλιστές έχουν μάθει να ακούν. Το θέμα είναι αν υπάρχει κάποιος για να τους πει τι πρέπει να κάνουν.

Aς υποθέσουμε ότι είμαστε υπάλληλοι σε ένα γραφείο. Και η εταιρεία διά ηλεκτρονικής αλληλογραφίας εμπορικού διευθυντή μάς ανακοινώνει το νέο εξελιγμένο πρόγραμμα υγείας  «Χ». Στην αρχή όπως είναι φυσικό επικρατεί ενθουσιασμός. Το περιμέναμε καιρό το νέο πρόγραμμα και ξέρουμε πάνω κάτω πού στοχεύει και τι καλύψεις θα έχει. Το επόμενο βήμα είναι η παρουσίαση από την εταιρεία και φυσικά… η εκπαίδευσή μας πάνω σε αυτό. Για να μάθουμε τα μυστικά του αλλά και τα «ψιλά γράμματα» που μόνο οι «δημιουργοί» του προγράμματος μπορούν να μας εξηγήσουν. Η εταιρεία, σωστή στις υποχρεώσεις της, κανονίζει έναν κύκλο ενημερωτικών σεμιναρίων για το πρόγραμμα «Χ» και εμείς στρωνόμαστε στη δουλειά.

Τώρα γυρνάμε πίσω στην πραγματικότητα. Η επόπτρια της ΔΕΙΑ τον Δεκέμβριο του 2014 ανακοίνωσε ότι όλοι οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές θα πρέπει να περάσουν από επανεκπαίδευση. Η ανακοίνωση έγινε στο ΦΕΚ  350/12/12/14, οι όποιες αντιδράσεις ακούστηκαν για λίγο καιρό και στη συνέχεια το θέμα «ξεχάστηκε» για το ευρύτερο κοινό. Από πέρυσι μέχρι και φέτος στελέχη ασφαλιστικών εταιρειών και εκπρόσωποι συνδικαλιστικών οργάνων έπαιξαν το ρόλο του ερμηνευτή των όσων έλεγε η νέα οδηγία ζητώντας διευκρινήσεις από τους αρμόδιους στη ΔΕΙΑ. Διευκρινήσεις που στη συνέχεια μετέφεραν στα δίκτυά τους ή στα μέλη των συλλόγων τους για να ωριμάσει η ιδέα στην αγορά αλλά και για να καταλάβει ο κόσμος τι ακριβώς πρέπει να κάνει.

* Η επόπτρια της ΔΕΙΑ τον Δεκέμβριο του 2014 ανακοίνωσε ότι όλοι οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές θα πρέπει να περάσουν από επανεκπαίδευση*

Και φυσικά… ούτε λόγος για έστω μια ενημερωτική εκδήλωση από μεριάς της ΔΕΙΑ για να εξηγήσει ή να δώσει περαιτέρω ερμηνείες στα όσα έγραφε η Οδηγία. Μια τακτική που κάποιος κακοπροαίρετος θα μπορούσε να ερμηνεύσει λέγοντας: «Αφού είναι νόμος – ο κόσμος θα αναγκαστεί να ψάξει, να μάθει, να ενημερωθεί.

Και αν έχει απορίες… ας πάρει τηλέφωνο να του τις λύσουν». Μέσα σε έναν χρόνο εφαρμογής της Οδηγίας η ΔΕΙΑ εξέδωσε μόνο μια στην οποία δίνει μερικές διευκρινήσεις πάνω στο θέμα. Ότι δηλαδή η επαναπιστοποίηση είναι ανεξάρτητη από τη διαδικασία ανανέωσης αδειών στα επιμελητήρια και πως οι 75 εκπαιδευτικές ώρες στα τρία γνωστικά επίπεδα (Τομείς Α,Β & Γ) θα πρέπει να γίνονται κατά το δυνατόν ισομερώς. Όσο για το πότε συμπληρώνει 5ετία ένας ασφαλιστικός διαμεσολαβητής, η ΔΕΙΑ ξεκαθάρισε ότι όσοι πιστοποιήθηκαν πριν από την ημέρα έκδοσης της εν λόγω Οδηγίας, δηλαδή την Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2014, θα πρέπει να έχουν επαναπιστοποιηθεί μέχρι την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2019.

Αντιθέτως, κάθε ασφαλιστικός διαμεσολαβητής που πιστοποιήθηκε μετά την έκδοση της Οδηγίας συμπληρώνει 5ετία από την ημερομηνία που αναγράφεται στο πιστοποιητικό γνώσεών του. Εκτός όμως από αυτές τις διευκρινήσεις, κάνοντας μια μικρή έρευνα στην αγορά μάθαμε ότι ανεπίσημα οι εκπαιδευτικές ώρες του 2015 μπορούν να μεταφερθούν και το 2016 ενώ αν κάποιος δεν καταφέρει να «περάσει» το τεστ κατανόησης με την πρώτη θα του δίνεται – ανάλογα το εξεταστικό κέντρο – και δεύτερη ευκαιρία.Γιατί όμως η ΔΕΙΑ βιάστηκε να εφαρμόσει την ευρωπαϊκή οδηγία για τη Διαμεσολάβηση (IDD) τόσο γρήγορα; Γιατί όταν ζήτησε από την Ένωση και τα συνδικαλιστικά όργανα τις απόψεις τους πάνω στην τότε υπό διαβούλευση οδηγία δεν δέχθηκε τις προτάσεις τους; Έστω κάνοντας έναν διάλογο πάνω στις θέσεις τους;

Και τέλος γιατί εφάρμοσε το τεστ κατανόησης όταν η ευρωπαϊκή οδηγία δεν το απαιτούσε; Τα ερωτηματικά είναι πολλά.

Και πρέπει να υπάρχουν γιατί έτσι βελτιώνεται η Οδηγία, προσαρμόζεται στην αγορά καλύτερα και ενημερώνεται ο κόσμος περισσότερο. Το πρόβλημα είναι ότι στα εν λόγω ερωτηματικά δεν δίνονται απαντήσεις. Και αν δίνονται δεν είναι επαρκείς. Ο στόχος μιας ενημερωτικής εκδήλωσης όπως αναφέραμε και στην αρχή είναι για να «εκπαιδευθεί» ο κόσμος στις αλλαγές που εφαρμόζονται. Είναι η προέκταση της ίδιας της Οδηγίας που προκειμένου να αφομοιωθεί καλύτερα και με περισσότερη αποτελεσματικότητα είναι αναγκαία. Έτσι κλείνει ο κύκλος χωρίς να «μένουν» γκρίζες ζώνες που πολύ πιθανό κάποιοι να προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν για να κερδοσκοπήσουν.

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Βαθμολογία Αναγνωστών 0 Ψήφοι