Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

8 − 1 =

three × four =

Όλα τα υπέρ και τα κατά πριν λάβεις την κρίσιμη απόφαση!

Τουλάχιστον μία φορά το μήνα, κάποιος φιλόδοξος και εργατικός κοντά στην ηλικία των 20 με ρωτάει, «μήπως θα έπρεπε να πάρω ένα MBA;». Κοιτάξτε πώς απαντάω σε τέτοια ερωτήματα. Καταρχήν, είναι κρίσιμο να δεις αν οι προσδοκίες σου από ένα MBA συμπλέουν με αυτό που πραγματικά θα σου δώσει το πτυχίο. Τα προγράμματα MBA προσφέρουν τρεις διαφορετικούς τύπους προνομίων, εκ των οποίων όλοι διαφέρουν τρομερά από σχολή σε σχολή:

1. Πρακτική ηγεσία και ικανότητες διοίκησης.

Η διοικητική εκπαίδευση έχει αλλάξει σημαντικά τις τελευταίες δεκαετίες. Προηγουμένως, εστίαζε στην ποσοτική ανάλυση σε πεδία όπως η χρηματοοικονομική και οι επιχειρήσεις, με μικρή έμφαση σε άλλες πτυχές της οργανωτικής ζωής. Ως αποτέλεσμα, τα MBA συχνά θεωρούνταν ότι επικεντρώνονταν μόνο σε στοιχεία και νούμερα και έχαναν την επαφή με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι managersστον πραγματικό κόσμο. Τα προγράμματα MBA «απάντησαν» επεκτείνοντας το εκπαιδευτικό τους φάσμα σε πεδία όπως η στρατηγική, η οργανωσιακή συμπεριφορά και η ηγεσία.

* Είναι κρίσιμο να δεις αν οι προσδοκίες σου από ένα MBA συμπλέουν με αυτό που πραγματικά θα σου δώσει το πτυχίο. *

Τα προγράμματα σπουδών των Business School εστιάζουν ακόμη στην ποσοτική ανάλυση, όμως όπως είπε ο πρύτανης του Stanford, Garth Saloner, σε συνέντευξή του το 2010 στη McKinsey, «οι ποσοτικές ικανότητες στα χρηματοοικονομικά, στη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας, στα λογιστικά και σε άλλα, νομίζω ότι έχουν γίνει πιο τυποποιημένες στην εκπαίδευση του management, έχουν γίνει κάτι σαν τους παράγοντες υγιεινής: όλοι πρέπει να τις γνωρίζουν». Το ειδικό πλεονέκτημα ενός προγράμματος MBA είναι η ευκαιρία να αναπτύξεις ηγετικές και επικοινωνιακές δεξιότητες με μία ομάδα παρόμοιων ατόμων, σε μία σειρά εμπειρικών μαθημάτων που ενημερώνονται συνεχώς από τις τρέχουσες έρευνες. Επομένως αναρωτηθείτε:

  • Προσφέρουν εκπαίδευση στη διοίκηση και την πρακτική ηγεσία τα προγράμματα MBA που εξετάζω;
  • Πόσο αναγνωρισμένα είναι τα μαθήματα;
  • Πόσο στήριξη παρέχει η σχολή;
  • Πόσο τα στηρίζει η περιβάλλουσα κοινότητα;
  • Τι λένε οι απόφοιτοι για την εμπειρία τους σε αυτά τα μαθήματα;
  • Πόσο έχουν ωφεληθεί από τη συγκεκριμένη εκπαίδευση;
  • Τι εναλλακτικά μέσα υπάρχουν για να αναπτύξω αυτές τις πρακτικές δεξιότητες;

2. Ένα διαπίστευμα που στέλνει σινιάλο στην αγορά.

Η φύση του σινιάλου εξαρτάται από τη φήμη του συγκεκριμένου προγράμματος MBA και δεν είναι απλώς θέμα κύρους. Το Harvard, το Stanford και το Warton βρίσκονται συνέχεια στην κορυφή των αμερικανικών business schools, είναι όμως φημισμένα και για αλαζονεία. Και ενώ μερικές εταιρείες αναζητούν απόφοιτους από κορυφαίες σχολές, άλλες τους αποφεύγουν υπό το φόβο ότι δύσκολα θα μπορέσουν να εργαστούν με το ισχύον καθεστώς της εταιρείας και συνεπώς θα δημιουργούν πρόβλημα. Επομένως αναρωτηθείτε:

  • Σε ποια αγορά βρίσκομαι αυτήν τη στιγμή;
  • Σε ποιες αγορές θα επιδιώξω να μπω στο μέλλον;
  • Ποιος ενδιαφέρεται για τις υπηρεσίες μου;
  • Πώς θα μπορούσε αυτό να άλλαζε αν είχα ένα MBA;
  • Πώς βλέπουν τα MBA σε αυτές τις αγορές;
  • Τι μηνύματα στέλνει σε αυτές τις αγορές ένα MBA;
  • Τι στερεότυπα (τόσο αρνητικά όσο και θετικά) μπορεί να αντιμετωπίσω;
  • Τι φήμη έχουν τα προγράμματα που εξετάζω;
  • Πώς βλέπουν οι επιθυμητές για μένα αγορές τις σχολές αυτές και τους αποφοίτους τους;
  • Τι εναλλακτικά μέσα μού δίνονται για να στείλω τα σινιάλα που θέλω να επικοινωνήσω;

3. Συμμετοχή σε μία εκπαιδευτική κοινότητα και πρόσβαση σε δίκτυο αποφοίτων.

Το Business Schoolδίνει έμφαση στην ομαδική εργασία και οι φοιτητές MBA συνήθως όσα μαθαίνουν από τους καθηγητές άλλα τόσα μαθαίνουν από τους συναδέλφους, συνεπώς είναι σημαντικό να σκεφτείς με ποιους θα συνεργάζεσαι για δύο χρόνια. Επομένως αναρωτηθείτε:

  • Τι γνωρίζω για τους μαθητές στα προγράμματα MBA που εξετάζω;
  • Βλέπω τον εαυτό μου να μαθαίνει μαζί τους;
  • Είναι ομοϊδεάτες μου;
  • Τι γνωρίζω για τα δίκτυα αποφοίτων των εν λόγω προγραμμάτων; Πόσο ενεργά είναι; Είναι συγκεντρωμένα σε γεωγραφικές περιοχές και επαγγελματικά πεδία του ενδιαφέροντός μου;
  • Τι στήριξη προσφέρει μία σχολή στο δίκτυο αποφοίτων και σε κάθε απόφοιτο ξεχωριστά;
  • Επιστρέφουν συχνά οι απόφοιτοι για να συμμετάσχουν σε εκδηλώσεις και δραστηριότητες στη σχολή;

*Ο Ed Batista είναι καθηγητής στο Stanford Graduate School of Business.