Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

two × 3 =

eight + 8 =

Σκιαγραφώντας την Ασφαλιστική Αγορά στο νομό Ρεθύμνου

Συνεχίζοντας το ρεπορτάζ μας στο νησί της Κρήτης με τίτλο «Επαρχία Αγάπη μου», σας παρουσιάζουμε την εικόνα που σχηματίσαμε για την Ασφαλιστική Αγορά στο νομό Ρεθύμνου έπειτα από επικοινωνία που είχαμε με τους Ασφαλιστές της περιοχής. Το Ρέθυμνο, ο τρίτος μεγαλύτερος νομός της Κρήτης, βρίσκεται στη «μέση» του νησιού μεταξύ των νομών Ηρακλείου και Χανίων με πληθυσμό 85.160 κατοίκους ενώ αποτελείται από πέντε δήμους με πρωτεύουσα το Ρέθυμνο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Ρεθύμνου οι ενεργοί Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές φτάνουν τους 138 ενώ στην πόλη δραστηριοποιείται η πλειονότητα των Ασφαλιστικών εταιρειών.

Στο Νομό υπάρχει και ο παλαιότερος Σύλλογος Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών του νησιού ΣΥ.ΡΕ.Α (Σύνδεσμος Ρεθύμνιων Ασφαλιστών), ο οποίος ιδρύ- θηκε το 1992, έκλεισε για μια δεκαετία περίπου και επανιδρύθηκε πρόσφατα με πρόεδρό της τον Ασφαλιστή της Interamerican, Κώστα Ροδινό.

Στο ρεπορτάζ μας συμμετείχαν επτά Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές – πέντε από τα agency των εταιρειών ΑΤΕ, Interamerican και Ιντερσαλόνικα και δύο από το ελεύθερο δίκτυο.

Στο Νομό, γραφείο agency διατηρούν οι εταιρείες ΑΤΕ, Ιντερσαλόνικα, Interamerican & NN ενώ κατά τη δι- άρκεια του ρεπορτάζ μας παρατηρήσαμε ότι – εκτός από τα μεγάλα γραφεία πρακτόρων που επισκεφτήκαμε – στην πόλη υπάρχουν διάσπαρτα μικρά πρακτορεία τα οποία εξυπηρετούν τις υπόλοιπες εταιρείες. Σύμφωνα με τα λεγόμενα συναδέλφων, agency διατηρούσε στο Νομό, στο παρελθόν, και η Εθνική Ασφαλιστική σε κεντρικό σημείο της Πόλης. Ένα γραφείο που πλέον δεν λειτουργεί, με την Εταιρεία να εξυπηρετεί τους ασφαλισμένους της είτε από τα γραφεία που διατηρεί σε Χανιά και Ηράκλειο, είτε από ελεύθερους συνεργάτες.

Γενικοί Κλάδοι

Σύμφωνα με τα λεγόμενα των ασφαλιστών η πιο δημοφιλής ασφάλεια στους γενικούς κλάδους, εκτός από το Αυτοκίνητο, είναι η αστική ευθύνη ενοικιαζόμενων δωματίων και ξενοδοχείων. Το bancassurance μονοπωλεί τους μεγάλους πελάτες σε αυτό το είδος της ασφάλισης, όπως τις μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, ενώ στον κλάδο πυρός ο ανταγωνισμός μαζί τους είναι αυξημένος με τους ασφαλιστές να καταγγέλλουν αθέμιτες πρακτικές από πλευράς τραπεζών. Μια γνώριμη εικόνα που συναντήσαμε και στους δύο προηγούμενους νομούς του νησιού στο ρεπορτάζ μας.

Χαρακτηριστική είναι και η δήλωση του Διευθυντή Γραφείου της ΑΤΕ στο Ρέθυμνο, Γρηγόρη Τσόγκα:

«… το Bancassurance έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα, τόσο σε εμάς, όσο και στους καταναλωτές – πελάτες μας. Η πολιτική των Τραπεζών προς τους πελάτες στεγαστικών δανείων με την οποία είτε θεμιτά είτε αθέμιτα ασκείται πίεση ώστε η ασφάλιση του ακινήτου να γίνεται στην εταιρεία συμφερόντων της με το επιχεί- ρημα ότι άλλες εταιρείες δεν καλύπτουν τους όρους που υπάρχουν στο συμβόλαιο, δημιουργούν προβλήματα στον ελεύθερο ανταγωνισμό στα συγκεκριμένα προϊόντα. Επίσης, είναι αρκετές οι περιπτώσεις πίεσης προς αυτή την κατεύθυνση που να εξαρτάται η περαιτέρω εξυπηρέτησή του (μπλοκ επιταγών, διακανονισμός οφειλής κ.λπ.) από αυτή την απόφαση. Μη φτάνοντας αυτά, τις περισσότερες φορές αυτές οι πιέσεις και οι εκβιασμοί γίνονται από μη πιστοποιημένο προσωπικό».

Όσον αφορά τον κλάδο οχημάτων οι ασφαλιστές μάς δήλωσαν πως η αστυνομία μέσα στην πόλη κάνει πολύ καλά τη δουλειά της εντοπίζοντας συχνά ανασφάλιστα οχήματα ενώ δεν έχουν ακουστεί –ακόμα– κρούσματα «μαϊμού» ασφαλιστών με πλαστά συμβόλαια. Το πρόβλημα με τα ανασφάλιστα, λένε, εντοπίζεται κυρίως στα χωριά έξω από την πόλη όπου πολλές φορές και η ίδια η αστυνομία κάνει τα «στραβά μάτια» στους παραβάτες. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΑΕΕ (Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος) το Ρέθυμνο συγκαταλέγεται στους νομούς με σχετικά χαμηλό κόστος ζημίας στον κλάδο αυτοκινήτου φθάνοντας τα 1.677 ευρώ κατά μέσο όρο.

γρηγοριος τσογκας ατε ασφαλιστικη

Γρηγόριος Τσόγκας, Διευθυντής Γραφείου ΑΤΕ Ασφαλιστική

Η ασφαλιστική συνείδηση στην Ελλάδα βρίσκεται σε πολύ χαμηλό επίπεδο. Δυστυχώς έτσι και στο Ρέθυμνο. Ο Ρεθυμνιώτης, ουδέποτε εκπαιδεύτηκε ή έστω ενημερώθηκε ουσιαστικά για το αγαθό της Ασφάλισης. Αυτό είναι ένα θέμα που το κράτος θα πρέπει να το δει άμεσα γιατί λόγω της υπάρχουσας χρηματοοικονομικής κατάστασης της Ελλάδας, όπου αδυνατεί να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις της έναντι των πολιτών στα θέματα υγείας και συντάξεων, η Ιδιωτική Ασφάλιση μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη της οικονομίας και να προσφέρει λύσεις στα ζητήματα, όπως το ασφαλιστικό, λειτουργώντας συμπληρωματικά προς την κοινωνική ασφάλιση

Σχετικά με τις ΕΠΥ στο Ρέθυμνο υπήρχε διαφορετική προσέγγιση από αυτήν που συναντήσαμε σε Ηράκλειο και Λασίθι. Οι ασφαλιστές μάς δήλωσαν πως οι ΕΠΥ δεν έχουν μεγάλη δραστηριότητα στο Νομό τους, πως ο διαμεσολαβητής θα την χρησιμοποιήσει μόνο αν ο πελάτης του ζητά πεισματικά το χαμηλότερο ασφάλιστρο και πως στις περισσότερες των περιπτώσεων η προσωπική γνωριμία και επαφή που διατηρούν με τους ασφαλισμένους τους είναι αρκετά δυνατή για να τους πείσει να ασφαλιστούν σε πιο «φερέγγυες» εταιρείες. Το πρόβλημά τους όμως στο συγκεκριμένο κλάδο και γενικά το εντοπίσαμε αλλού. Όπως μας δήλωσε και ο Κωνσταντίνος Σαριδάκης, Ασφαλιστής με 30 χρόνια εμπειρία στο agency που πλέον διατηρεί τη δική του διαμεσολαβητική εταιρεία, η ζημιά στην πόλη τους έγινε από τις εταιρείες που έκλεισαν και «έφαγαν» τα λεφτά του κόσμου. ΑΣΠΙΣ, Διεθνής Ένωση και EVIMA είχαν μεγάλη δραστηριότητα στο Ρέθυμνο με αποτέλεσμα η όποια ασφαλιστική συνείδηση και εμπιστοσύνη που είχε ο κόσμος απέναντί τους να κλονιστεί και να υποστεί ανεπανόρθωτες ζημιές.

Ζημιές οι οποίες σίγουρα συντέλεσαν στο να μην αναπτυχθεί καθόλου η τοπι- κή αγορά η οποία τα τελευταία 30 χρόνια δεν έχει σημειώσει καμία πρόοδο.

Κλάδος Ζωής & Υγείας

Σε αυτό τον κλάδο leaders της αγοράς είναι τα agency των ασφαλιστικών εταιρειών. Όπως και στους υπόλοιπους νομούς τους νησιού που παρουσιάσαμε στο προηγούμενο τεύχος, έτσι και στο Ρέθυμνο το χαρτοφυλάκιο των πρακτόρων και των ελεύθερων ασφαλιστικών συμβούλων υπολογίζεται περίπου στο 80% κλάδος αυτοκινήτου και 20% λοιποί κλάδοι και κλάδος ζωής και υγείας. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα γραφεία στο Νομό, όπως της Interamerican και της ΑΤΕ, να έχουν το συγκριτικό και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε ό,τι αφορά υπηρεσίες ζωής και υγείας. Το αρνητικό με το Ρέθυμνο βέβαια είναι ότι το μοναδικό ιδιωτικό νοσηλευτήριο που υπήρχε στο Νομό έκλεισε το 2011 αφήνοντας την περιοχή ουσιαστικά χωρίς νοσοκομείο. Και γιατί το λέμε αυτό από την ώρα που υπάρχει κρατικό νοσοκομείο; Μα γιατί ομόφωνα οι Ασφαλιστές δήλωσαν ότι εκτός από την παιδιατρική κλινική όλες οι άλλες παροχές του νοσοκομείου υπολειτουργούν με τους υπαλλήλους και τους γιατρούς που έχουν απομείνει να κάνουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να ανταποκριθούν στα περιστατικά που προκύπτουν.

saridakis asfaleies

Κωνσταντίνος Σαριδάκης, Διευθυντής Ασφάλειες Σαριδάκης

Όποιος ασχολείται αποκλειστικά με τον κλάδο αυτοκινήτου έχει πεθάνει και δεν το έχει καταλάβει. Το αυτοκίνητο είναι μια βραχυπρόθεσμη ανάσα σε έναν «ασθενή» που είναι στην εντατική και του τελειώνει το οξυγόνο. Το αυτοκίνητο είναι ζημιογόνο για όλους. Ασφαλιστικές και ασφαλιστές. Δυστυχώς όμως λόγω της ευκολίας του καθώς ο πελάτης αγοράζει και όχι το αντίθετο, δηλαδή να πουλάει ο Ασφαλιστής, νομίζουν ότι μπορούν να το κάνουν όλοι. Αν ήταν ο βαθμός δυσκολίας μεγαλύτερος όπως είναι στον κλάδο υγείας που θέλει ειδικές γνώσεις λογικά θα είχαμε τους μισούς συναδέλφους στο επάγγελμα και τα μισά γραφεία

Απορίας άξιον αν σκεφτεί κανείς ότι η ηγεσία του υπουργείου υγείας αποτελείται από δύο Κρητικούς γιατρούς (κ. Ξάνθος και Πολάκης) με τον Υπουργό κ. Ξάνθο να έχει διατελέσει στο παρελθόν γιατρός του εν λόγω νοσοκομείου με πλούσια απεργιακή δράση για τα δικαιώματα των συνα- δέλφων του που τώρα απ’ ότι φαίνεται αγνοεί. Έτσι ο κλήρος πέφτει στα γειτονικά ιδιωτικά και κρατικά νοσοκομεία σε Ηράκλειο Κρήτης και Χανιά καθώς και στα διαγνωστικά κέντρα του Νομού για πρωτοβάθμιες υπηρεσίες.

Σε επικοινωνία που είχαμε με τον Πρόεδρο του Συλλόγου Ασφαλιστών στο Ρέ- θυμνο Κωνσταντίνο Ροδινό μας δήλωσε για το εν λόγω θέμα:

«… αυτό που λείπει πραγματικά από το Νομό μας είναι ένα ιδιωτικό νοσηλευτικό ίδρυμα που να μπορεί να εξυπηρετεί τους κατοίκους. Ο πολίτης πρέπει να έχει την επιλογή σε περίπτωση προβλήματος στην υγεία του να επισκεφτεί ένα νοσοκομείο στο οποίο θα του συμπεριφερθούν με αξιοπρέπεια. Εύχομαι στο άμεσο μέλλον να υπάρξει μια λύση έτσι ώστε οι συμπολίτες μας να μην αναγκάζονται να αλλάζουν νομό κάθε φορά που κάτι έκτακτο συμβαίνει στην καθημερινότητά τους. Η απόσταση μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο σε τόσο λεπτά θέματα και δεν θα θέλαμε να είμαστε θεατές τέτοιων περιστατικών στον τόπο μας».

rodinos proedros asfaliston rethimnou

Κωνσταντίνος Ροδινός, Πρόεδρος Συλλόγου Ρεθύμνιων Ασφαλιστών

Δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ότι πλέον το κρατικό Νοσοκομείο λειτουργεί από το φιλότιμο των εργαζομένων, των γιατρών. Από τις πολλές και φιλότιμες προσπάθειες που κάνουν οι συμπολίτες μας για να κρατηθεί σε ένα επίπεδο. Όμως δεν είναι αρκετό, και στην περίπτωση κάποιου πιο σοβαρού προβλήματος ο πολίτης πρέπει να εξετάσει τις επιλογές του. Τις επιλογές του δυστυχώς εκτός νομού, καθώς δεν έχουμε πλέον την επιλογή του ιδιωτικού νοσηλευτικού ιδρύματος από το 2011 που έκλεισε

Τέλος, μεγάλο ενδιαφέρον για συνταξιοδοτικά, αποταμιευτικά προγράμματα δεν συναντήσαμε στο νομό Ρεθύμνου. Οι ασφαλιστές μάς διαβεβαίωσαν ότι υπάρχει περιορισμένη κίνηση και πως ο κόσμος δείχνει να ενδιαφέρεται αλλά δυσκολεύεται να τα υποστηρίξει οικονομικά. Ο καθένας, λένε, βάζει τις ανάγκες του σε προτεραιότητα και αναλόγως πράττει. Έτσι μπορεί να είναι διατεθειμένος να ακούσει τι έχει να του προτείνει ο Ασφαλιστής, αλλά στο τέλος της ημέρας να μην αποφασίζει να ασφαλιστεί.

Συνοψίζοντας, από το ρεπορτάζ που κάναμε στην ασφαλιστική αγορά στο νομό Ρεθύμνου, καταλήξαμε ότι η ασφαλιστική του αγορά είναι περιορισμένη σε σχέση με τους υπόλοιπους νομούς στο νησί. Ο κλάδος του αυτοκινήτου είναι μοιρασμένος μεταξύ των πρακτόρων – που όμως δυσκολεύονται να επιβιώσουν με αποτέλεσμα τη δημιουργία συνεργειών – ενώ στο agency υπήρξαν πρόσφατες αλλαγές στις εταιρείες με τις NN και Interamerican να ανοίγουν καινούργια γραφεία (H Interamerican άνοιξε το δεύτερο γραφείο της μετά την πρόσφατη αποχώρηση του κ. Σαριδάκη από τη διεύθυνση του τοπικού γραφεί- ου ενώ η ΝΝ προχώρησε σε μετεγκατάσταση). Ο κλάδος υγείας όπως και στην υπόλοιπη Ελλάδα βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, όμως η έλλειψη υποδομών δυσκολεύει το έργο των ασφαλιστών. Τέλος, από πλευράς συνδικαλισμού ο σύνδεσμος φαίνεται να βρίσκεται σε πολύ καλά χέρια καθώς ο πρόεδρος του Συλλόγου μοιράζεται το ίδιο όραμα με αυτό των προέδρων στους άλλους δύο συλλόγους σε Ηράκλειο και Χανιά για τη μελλοντική δημιουργία ενός Παγκρήτιου Συλλόγου αρκετά δυνατού για να υπερασπίζεται τα δικαιώματα των ασφαλιστών στο νησί.

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Βαθμολογία Αναγνωστών 1 Ψήφος