Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

1 × 1 =

nine − five =

Την άποψή του για το ρόλο του αναλογιστή και τις προτάσεις του για τις αλλαγές που απαιτούνται στην ασφαλιστική αγορά καταθέτει ο Θανάσης Πρόιος, CFO στην Interlife.

Ποια είναι η συμβολή του αναλογιστή στη λειτουργία μίας ασφαλιστικής εταιρείας και στη δημιουργία ορθού πλαισίου στη σχέση προγραμμάτων – ασφαλισμένων;

Αν προσδιορίσουμε με απλά λόγια το ρόλο της ασφαλιστικής εταιρείας ως το φορέα που διαχειρίζεται την προστασία και την ασφάλεια των ανθρώπων από τους απρόβλεπτους κινδύνους που απειλούν τη ζωή και την περιουσία τους, τότε θα συνειδητοποιήσουμε την πολυπλοκότητα και τη σημασία των επιστημονικών μετρήσεων που απαιτούνται, ώστε να μπορεί η ασφαλιστική εταιρεία να προσδιορίσει και να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της. Εδώ ακριβώς εντοπίζεται ο ρόλος του αναλογιστή, που μαζί με τη λειτουργία Διαχείρισης Κινδύνων, αποτελούν τους θεματοφύλακες της φερεγγυότητας της εταιρείας. Στην Interlife το Αναλογιστικό Τμήμα είναι πλαισιωμένο από λαμπρούς επιστήμονες, οι οποίοι μελετούν και υπολογίζουν καθημερινά τόσο την επάρκεια των ασφαλίστρων στους διάφορους κλάδους, όσο και τους κινδύνους που αναλαμβάνει η Εταιρεία. Ο αναλογιστής είναι πολύ ψηλά στην ιεραρχία της εταιρείας και συμμετέχει ενεργά στη διοίκηση και στο σχεδιασμό της στρατηγικής. Έχει βαρύνουσα θέση στην κατάρτιση του Επιχειρηματικού Σχεδίου, στο σχεδιασμό των προϊόντων και την τιμολόγησή τους, στο σχεδιασμό της πολιτικής αντασφάλισης, στον ακριβή προσδιορισμό των αποθεμάτων και στη διαρκή παρακολούθηση του Δείκτη Φερεγγυότητας, βάσει του νέου θεσμικού πλαισίου Solvency II. Όλο αυτό το πλαίσιο διασφαλίζει την υψηλή φερεγγυότητα της εταιρείας, που είναι ο βασικός πυλώνας της σχέσης της με τους ασφαλισμένους, οι οποίοι απολαμβάνουν ταχύτατη και υψηλής ποιότητας εξυπηρέτηση στα διαφανή προγράμματα τα οποία προσφέρουμε.

Ποιες είναι οι αλλαγές που συνιστούν οι αναλογιστές για τη βελτίωση της λειτουργίας της ασφαλιστικής αγοράς;

Πρώτα από όλα, θα πρέπει να αντιμετωπιστεί ριζικά το φαινόμενο του ασυγκράτητου ανταγωνισμού των τιμών στο βωμό της πρόσκτησης εργασιών. Αυτό οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στη δημιουργία ζημιών, που κατατρώγουν τα κεφάλαια των εταιρειών και τις καθιστούν αφερέγγυες. Αυτό δεν γίνεται έγκαιρα αντιληπτό από τους αρμόδιους φορείς, ώστε να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα, με αποτέλεσμα οι ασφαλισμένοι να μένουν εκτεθειμένοι σε επικίνδυνες ατραπούς. Το δεύτερο μεγάλο πρόβλημα είναι, ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες σχεδιάζουν και προωθούν στην αγορά προϊόντα, για τα οποία ούτε την υποδομή, ούτε και την τεχνογνωσία διαθέτουν για να τα υποστηρίξουν. Αυτά λοιπόν που πρέπει να γίνουν για να βελτιωθεί η λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς, είναι: α) Να θεσμοθετηθεί η τεκμηρίωση του τιμολογίου κάθε ασφαλιστικής εταιρείας από ελεγμένη Αναλογιστική Μελέτη, η οποία θα διέπεται από συγκεκριμένες προδιαγραφές, β) Να καθοριστούν από τους εμπλεκόμενους φορείς ειδικές προδιαγραφές για κάθε κλάδο ασφάλισης, τις οποίες οι ασφαλιστικές εταιρείες να είναι υποχρεωμένες να τηρούν, προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα να ασκούν το συγκεκριμένο κλάδο. Και ένα τελευταίο, αλλά ιδιαίτερα σημαντικό: Να αποκτήσει η ασφαλιστική αγορά ένα ισχυρό συνδικαλιστικό όργανο, ικανό να παρεμβαίνει και να προκρίνει λύσεις στα προβλήματα του κλάδου και της κοινωνίας.

*Θα πρέπει να αντιμετωπιστεί ριζικά το φαινόμενο του ασυ- γκράτητου ανταγωνισμού των τιμών στο βωμό της πρόσκτησης εργασιών*

Πώς διαχειρίζεστε το ενεργητικό της Εταιρείας σε περιβάλλον αρνητικών επιτοκίων; Ποιοι είναι οι κίνδυνοι και ποια η συμβολή της αναλογιστικής επιστήμης;

Η αποδοτική διαχείριση των επενδύσεων ήταν πάντα ένα από τα κρίσιμα ερωτήματα των ασφαλιστικών εταιρειών. Τα αρνητικά επιτόκια επηρεάζουν σαφώς τις αποδόσεις των περιουσιακών στοιχείων και έχουν επιπτώσεις και στα προϊόντα που είναι συνδεδεμένα με επενδύσεις, αφού είναι πολύ δύσκολο πλέον να επιτευχθούν εγγυημένες αποδόσεις. Οι ασφαλιστικές εταιρείες καλούνται να εγκαταλείψουν το μαξιλάρι των επενδυτικών εσόδων και να στραφούν στην ορθή διαχείριση του ασφαλιστικού αποτελέσματος. Ακόμα όμως και αν τα επιτόκια αποκτήσουν στο μέλλον θετικό πρόσημο, το νέο θεσμικό πλαίσιο Solvency II επιβάλλει στις εταιρείες να διαχειρίζονται σωρεία κινδύνων, τόσο στα στοιχεία του ενεργητικού, όσο και σε αυτά του παθητικού. Αυτό συνεπάγεται την ελαχιστοποίηση των κινδύνων της αγοράς, σε βάρος βεβαίως των επενδυτικών αποδόσεων. Η αναλογιστική επιστήμη συνεισφέρει στη διαχείριση αυτή με δύο τρόπους: α) Με τη μείωση των κινδύνων του παθητικού. Έτσι απελευθερώνονται κεφάλαια SCR που δίνουν τη δυνατότητα στην εταιρεία να αναλάβει μεγαλύτερους κινδύνους στη διαχείριση των επενδύσεων και κατά συνέπεια να έχει καλύτερες αποδόσεις. β) Με τη συνεχή παρακολούθηση της αντιστοίχισης των στοιχείων του ενεργητικού με τις μελλοντικές υποχρεώσεις της εταιρείας. Αυτό κάνουμε και στην Interlife με τη συμμετοχή διακεκριμένου μέλους της αναλογιστικής μας ομάδας τόσο στην Επιτροπή Διαχείρισης Κινδύνων όσο και στην Επιτροπή Επενδύσεων.

Το Solvency II τι αλλαγές έφερε στις υποχρεώσεις – ευθύνες των αναλογιστών που εργάζονται σε ασφαλιστικές εταιρείες;

Ως γνωστόν, το Solvency II ως εποπτικό πλαίσιο, εστιάζει στον τρόπο μέτρησης των κινδύνων για τον υπολογισμό των κεφαλαιακών απαιτήσεων μιας ασφαλιστικής εταιρείας και επιτρέπει, είτε την τυπική προσέγγιση (Standard Formula) είτε την υιοθέτηση εξειδικευμένων εσωτερικών μοντέλων. Τόσο στην πρώτη περίπτωση, που καθορίζεται ενδελεχώς από την EIOPA, όσο και στη δεύτερη περίπτωση, της δημιουργίας και υιοθέτησης εξειδικευμένων εσωτερικών μοντέλων (ή της υιοθέτησης ειδικών παραμέτρων μέσα στο πλαίσιο της τυπικής προσέγγισης), ο αναλογιστής δεν υπολογίζει πια μόνο τα τεχνικά αποθέματα της ασφαλιστικής εταιρείας με στατιστικές μεθόδους, αλλά συμμετέχει πρωταγωνιστικά στον επανακαθορισμό των κεφαλαιακών απαιτήσεων με τα παραπάνω εξειδικευμένα εργαλεία. Έτσι στην Interlife, ο ρόλος του Αναλογιστή είναι αναβαθμισμένος, αφού: α) έχει στενή συνεργασία με τη Διαχείριση Κινδύνων για τον υπολογισμό διαφόρων μεγεθών του 2ου πυλώνα, όπως τις αποκλίσεις από την Τυποποιημένη Προσέγγιση και προτείνει λύσεις γι’ αυτές, β) συμβουλεύει τη Διοίκηση σε θέματα Πωλήσεων & Σχεδιασμού Προ ϊόντων, εξηγώντας γιατί και ποια προϊόντα βοηθούν την εταιρεία να επιτυγχάνει χρηματοοικονομικούς στόχους και στόχους SCR, γ) βρίσκεται σε άμεση επαφή με τους διευθυντές των κλάδων, συμβουλεύοντας για τις αποζημιώσεις και την αποθεματοποίηση, δ) συμμετέχει στις γενικές συνελεύσεις και ενημερώνει τους μετόχους, ε) ενημερώνει το Δ.Σ. για τα τμήματα του επιχειρηματικού πλάνου που τον αφορούν κ.ά.