Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

1 × 4 =

two × 1 =

Θεοδοσία Θεοφυλάκτου: Για εμένα η εκπαίδευση είναι σαν να ζω δύο φορές

Καταρχάς θα θέλαμε να σας καλωσορίσουμε στη νέα θεματική στήλη της «Εκπαίδευσης των Ενηλίκων» του περιοδικού μας. Πείτε μας λίγα λόγια για τη σταδιοδρομία σας.

Επαγγελματικά είμαι παιδί του Agency. Αρχικά, ως Ασφαλιστική Σύμβουλος από το 1993 και στη συνέχεια ως Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων. Από το 2008 είμαι γραμμένη στους καταλόγους  του Ε.Κ.Ε.Π.Ι.Σ, ως εκπαιδεύτρια. Η επαγγελματική μου πορεία υπήρξε ανοδική φθάνοντας έως «κορυφαίος ασφαλιστής», τιμητική διάκριση που παρέλαβα από τη LIMPRA και την Εταιρεία με την οποία είμαι συνεργάτης, για την παραγωγικότητα καθώς και την αποδοτικότητά μου. Η αγάπη μου για το επάγγελμα με οδήγησε στο Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών (Ε.Ι.Α.Σ), από όπου αποφοίτησα έπειτα από επιτυχείς εξετάσεις, το 2000. Στη συνέχεια ακολούθησαν τα Πανεπιστημιακά έδρανα, από όπου κατάκτησα το Πτυχίο «Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό»  από τη Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου και Μεταπτυχιακό (Master) « Σπουδές στην Εκπαίδευση Ενηλίκων» από την ίδια Σχολή.

Τα τελευταία τρεισήμισι χρόνια με το σύνθετο ρόλο της Εκπαιδεύτριας Ενηλίκων και της Ασφαλιστικής Συμβούλου ασχολούμαι ιδανικά θα έλεγα με την εκπαίδευση ενηλίκων σ τα πλαίσια ενδοεπιχειρησιακής εκπαίδευσης, στα γνωστικά αντικείμενα «Ανάπτυξη Κοινωνικών Ικανοτήτων»  και «Εκπαίδευση νεοεισερχομένων στην Ιδιωτική Ασφάλιση». Επιπλέον, ασχολούμαι και με την εκπαίδευση για τις εξετάσεις πιστοποίησης για την ΤτΕ. Είμαι υπεύθυνη αφενός για το σχεδιασμό, την υλοποίηση και την αξιολόγηση των ενδοεπιχειρησιακών προγραμμάτων προ-συμβατικής εκπαίδευσης και αφετέρου παρουσίασης και ανάλυσης της εξεταστέας ύλης με τη φυσική παρουσία των εκπαιδευομένων σε αίθουσα για την πιστοποίηση επιπέδου Α΄. Πριν δύο χρόνια συνέταξα εκπαιδευτικά εγχειρίδια που απευθύνονται σε ενήλικες εκπαιδευόμενους στον ασφαλιστικό χώρο χρησιμοποιώντας τις μεθόδους μάθησης των ενηλίκων εκπαιδευομένων. Επίσης, είμαι μέλος στην Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Γενικότερα, θα έλεγα ότι η επαγγελματική επάρκεια και οι γνώσεις δεν επαρκούν στη νέα εποχή η οποία χαρακτηρίζεται σαν μια εποχή δεξιοτήτων, όπως είναι η επαγγελματική και συνεχής δικτύωση καθώς και η επιχειρηματικότητα, δηλαδή η προσπάθεια να σχεδιάσουμε δημιουργικά το μέλλον μας και να επηρεάσουμε με το όραμά μας και με την έμπνευσή μας τον κύκλο μέσα στον οποίο κινούμαστε.

Κυρία Μωράκη, το Πανεπιστήμιο έχει πολλά χαρακτηριστικά των επιχειρήσεων. Και τα δύο είναι πολύπλοκοι οργανισμοί. Και τα δύο παράγουν προϊόντα και υπηρεσίες όπως είναι οι γνώσεις, η έρευνα, η επαγγελματική κατάρτιση. Η μόνη τους διαφορά είναι ότι το Πανεπιστήμιο είναι Δημόσιο Ίδρυμα χρηματοδοτούμενο από την Πολιτεία.

Η Πολιτεία μέσα από τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα υλοποιεί στρατηγικές και επιλογές, επιτυγχάνει στόχους και εξασφαλίζει μαζί με την ανεξαρτησία της σκέψης την απελευθέρωση των δυνάμεων με αποτέλεσμα την ικανοποίηση όλων (διδακτικό προσωπικό, φοιτητές, αγορά, κοινωνία). Το ίδιο συμβαίνει και σε μία επιχείρηση και σε μία εκπαιδευτική διαδικασία. Αν όλα αυτά τα σκεφθείς και τα λειτουργήσεις συνδυαστικά αμέσως διαφοροποιείσαι εξασκώντας την ικανότητα του να μαθαίνεις γρήγορα γιατί έτσι βελτιώνεις την παραγωγικότητά σου, την επαγγελματική και προσωπική σου εξέλιξη προσφέροντάς σου ικανοποίηση και ψυχική ηρεμία. Δεν θα πρέπει όμως να ξεχνάς να παραμένεις ταπεινός και εγκρατής.

* Κυρία Μωράκη, η εκπαίδευση για εμένα είναι ένα ταξίδι αναψυχής. Το ταξίδι αυτό εκφράζει για εμένα μια απόπειρα μετατροπής του ονείρου μου σε πραγματικότητα σε καθημερινή βάση. Για εμένα είναι δημιουργία και είναι σαν να ζω δύο φορές. *

Θα ήθελα να σας ρωτήσω ποια είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ενηλίκων εκπαιδευομένων;

Αρχικά θα σας έλεγα ότι τα πρώτα και κύρια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά γνωρίσματα είναι η αντίδρασή τους στο να μάθουν, πώς να το μάθουν και οι αντιρρήσεις τους. Αυτά πιστεύω ότι τους διαφοροποιούν και από τους ανηλίκους. Αρχικά, θα έλεγα ότι αμφισβητούν κατά κάποιον τρόπο τον εκπαιδευτή τους έως ότου πραγματικά νιώσουν ότι αυτόν τον άνθρωπο μπορούν να τον εμπιστευθούν και διαπιστώσουν ότι έχουν πολλά πράγματα να πάρουν από αυτόν. Μερικοί αμφισβητούν, ως προς την ικανότητα διδασκαλίας, να… άλλη μία διάκριση ανάμεσα σε ανηλίκους και ενηλίκους. Εδώ, ο τρόπος αντιμετώπισης είναι το χαμόγελο, η αισιοδοξία και η εμπιστοσύνη στον εαυτό σου σαν εκπαιδευτής. Ένα άλλο χαρακτηριστικό θα σας έλεγα ότι είναι ο ερχομός τους στην εκπαιδευτική διαδικασία με δική τους πρωτοβουλία, αν και σε αυτό το κομμάτι υπεισέρχονται και άλλοι παράγοντες. Οι ενήλικοι εκπαιδευόμενοι δεν είναι αυτονόητο ότι έρχονται όλοι για να μάθουν. Αρκετοί είναι εκείνοι που έρχονται με αρνητική προδιάθεση ή δεν έχουν κατανοήσει τι ακριβώς προσφέρει το πρόγραμμα ή έχουν διάθεση για αντιρρήσεις ή ακόμα από τις πρώτες ημέρες απομακρύνονται από τη μαθησιακή διαδικασία. Αυτό βέβαια είναι μια αντίφαση, από τη μια να θέλουν να συμμετέχουν ενεργά και από την άλλη έχουν εμπόδια ή δημιουργούν εμπόδια. Άλλο χαρακτηριστικό γνώρισμα είναι το εάν το θέμα είναι ενδιαφέρον. Τότε και οι ίδιοι δείχνουν ενδιαφέρον.

Σε γενικές γραμμές θα σας έλεγα ότι ο κάθε εκπαιδευόμενος έχει δικά του ξεχωριστά χαρακτηριστικά και αντιρρήσεις. Το βασικό, όμως, είναι ο εκπαιδευτής να γνωρίζει πολύ καλά το αντικείμενό του και να μπορεί με βάση την ψυχολογία να αντιμετωπίσει τους ακραίους εκπαιδευόμενους, λαμβάνοντας υπόψη τη συμπεριφορά και τις δυνατότητες της ομάδας χωρίς να χάνει το στόχο του. Κάνοντας μια αναδρομή στο παρελθόν να σας πω ότι μπαίνοντας στην ασφαλιστική βιομηχανία, περίπου 3-4 χρόνια μετά, μου δημιουργήθηκε η ανάγκη του να εκπαιδεύομαι αλλά και να εκπαιδεύσω σαν ένα αναγκαίο πολυμηχάνημα στο ασφαλιστικό έργο της διαμεσολάβησης. Από τότε είχα βάλει το στόχο μου να γίνω Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων ειδικά για τον ασφαλιστικό χώρο. Έτσι, πιστεύω ότι έχω συνδυάσει την εμπειρία του Ασφαλιστικού Συμβούλου με τις γνώσεις από το Ε.Ι.Α.Σ., από τα διάφορα σεμινάρια τα οποία κάθε χρόνο παρακολουθώ και με τις μεθόδους της Εκπαίδευσης των Ενηλίκων γίνεται ένα «πάντρεμα» θα έλεγα επ’ ωφελεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας των υποψηφίων συμβούλων.

Η Θεοδοσία Θεοφυλάκτου εκπαιδεύτρια ενηλήκων ασφαλιστικών συμβούλων

Η Θεοδοσία Θεοφυλάκτου εκπαιδεύτρια ενηλήκων ασφαλιστικών συμβούλων

Θα ήθελα να σας ρωτήσω με ποιους τρόπους μαθαίνουν οι ενήλικες;

Υπάρχουν διάφορες τεχνικές εκπαίδευσης τις οποίες και εγώ προσωπικά χρησιμοποιώ. Αυτές είναι: η εμπλουτισμένη εισήγηση η οποία περιλαμβάνει ασκήσεις και παραδείγματα. Χρησιμοποιώ επίσης το παιχνίδι ρόλων, τις ερωτήσεις-απαντήσεις, την παρατήρηση, τη μελέτη περίπτωσης, τη συζήτηση και τις ασκήσεις, αλλά και τις ασκήσεις στον Η/Υ. Για να πραγματοποιηθούν όλες αυτές οι τεχνικές εκπαίδευσης θα πρέπει να υπάρχει διαθέσιμος χρόνος αφενός και αφετέρου ο εκπαιδευτής πρέπει να είναι ευέλικτος, ειλικρινής και να έχει ο ίδιος υπάρξει εκπαιδευόμενος. Επίσης, να είναι ενθουσιώδης, να αφήνει έδαφος πρωτοβουλίας και να τους υποκινεί να συμμετέχουν ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία.

Κυρία Μωράκη, η εκπαίδευση για εμένα είναι ένα ταξίδι αναψυχής. Το ταξίδι αυτό εκφράζει για εμένα μια απόπειρα μετατροπής του ονείρου μου σε πραγματικότητα σε καθημερινή βάση. Για εμένα είναι δημιουργία και είναι σαν να ζω δύο φορές. Λατρεύω τους «μαθητές μου», τους αγαπώ, τους νοιάζομαι και με ενδιαφέρει προσωπικά η προσωπική τους επαγγελματική ανέλιξη. Παραλαμβάνω εισροές οι οποίες δεν γνωρίζουν τίποτα για το χώρο μας ή είναι παραπληροφορημένοι ή είναι αντιρρησίες και μετά από ένα μικρό διάστημα αυτές οι εκροές έχουν λάβει γνώσεις, έχουν αναγνωρίσει και χρησιμοποιούν δεξιότητες και ικανότητες που ήταν κρυμμένες και έχουν μπει στην παραγωγική διαδικασία με θάρρος και τόλμη για τις αλλαγές στη ζωή τους. Είναι εκπληκτικό να βλέπεις τη μετασχηματίζουσα μάθηση σε όλα τ α επίπεδα να πραγματοποιείται καθημερινά! Ο σκοπός της εκπαιδευτικής μας διαδικασίας είναι η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών υποστήριξης, καθοδήγησης, προετοιμασίας και προϊοντικών γνώσεων, ώστε να ανακαλύψουν οι ίδιοι τα προσόντα και τις δυνατότητές τους προκειμένου να λάβουν τις κατάλληλες για αυτούς αποφάσεις για την εκπαιδευτική αρχικά και την επαγγελματική τους πορεία κατόπιν.

Σε όλο αυτό το εκπαιδευτικό έργο, έχω βοηθούς μου τις σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους των ενηλίκων και το διαδίκτυο. Είμαι σε θέση να σας πληροφορήσω ότι οι εκπαιδευόμενοι παίρνουν όλες εκείνες τις γνώσεις και τις πληροφορίες που τους είναι απαραίτητες και αναγκαίες. Ενημερώνονται για τις ασφαλιστικές εξελίξεις και τις μελλοντικές προοπτικές στην αγορά εργασίας τους. Πολλοί εκπαιδευόμενοι διαθέτουν Πανεπιστημιακά διπλώματα, αλλά αυτά στη δουλειά μας δεν είναι αρκετά χωρίς δεξιότητες και ικανότητες ή ταλέντα στην επικοινωνία και στις δημόσιες σχέσεις και όχι μόνον. Μετράει πολύ η ψυχή, η καρδιά, το θάρρος, η στοχοθεσία, η αποφασιστικότητα, η σωστή εκμετάλλευση του κεφαλαίου χρόνος, η εντιμότητα, η ευγένεια, η εξυπηρέτηση και η διά βίου μάθηση.

Θα θέλατε να μας δώσετε μια εικόνα της πρώτης σας συνάντησης με τους ενηλίκους εκπαιδευόμενους;

Ευχαρίστως. Έχει τεράστια σημασία η πρώτη συνάντηση ανάμεσα στον εκπαιδευτή και στους εκπαιδευόμενους. Η γνωριμία μαζί τους πρέπει να συναντήσει και να δημιουργήσει ένα μαθησιακό κλίμα εμπιστοσύνης, συνεργατικότητας και αμοιβαιότητας. Πρέπει να παρουσιαστεί ο εκπαιδευτής, το αναλυτικό περιεχόμενο του προγράμματος και η εκπαιδευτική μεθοδολογία και να τεθούν στόχοι ξεκάθαροι, εφικτοί, πραγματοποιήσιμοι και συγκεκριμένοι για να υπάρξει μια ασφαλής πλοήγηση στα νερά της ιδιωτικής ασφάλισης. Επίσης, γίνεται έκθεση των προσδοκιών που έχουν οι ίδιοι από το πρόγραμμα και ενημερώνονται για τους κανόνες συνεργασίας (ωράριο, διαλείμματα, κινητά τηλέφωνα κ.λπ.).

Δημιουργείται και υποκινείται γενικά το ενδιαφέρον και ενημερώνονται για το ρόλο του εκπαιδευτή στη μαθησιακή διεργασία. Στην εναρκτήρια συνάντηση, επίσης, γίνεται διερεύνηση των εμπειριών τους, των γνώσεων και των ικανοτήτων τους καθώς και διαπραγμάτευση σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας του προγράμματος. Η πρώτη μας συνάντηση χωρίζεται στην αλληλογνωριμία, στο επίπεδο των ικανοτήτων, των γνώσεων και των δεξιοτήτων. Κάνουμε και εμείς το εκπαιδευτικό μας συμβόλαιο για να υπάρξει μια ομαλή και ασφαλής συνέχιση χωρίς διαρροές του εκπαιδευτικού μας προγράμματος. Ο χρόνος πετάει και από εσένα τελικά εξαρτάται να είσαι πιλότος σε αυτήν τη διαδικασία και να κάνεις τη δουλειά σου απόλαυση και συγχρόνως να την απολαμβάνουν και οι συμμετέχοντες. Αυτό δηλώνεται καθημερινά με τη χαρωπή και γεμάτη ενδιαφέρον ματιά τους για τη συνέχεια. Αυτό το γεγονός είναι η ευτυχία του εκπαιδευτή για εμένα.

Σας ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες που μας δώσατε σχετικά με την Εκπαίδευση των Ενηλίκων Ασφαλιστικών Συμβούλων.

Εγώ σας ευχαριστώ προσωπικά για την ευκαιρία που μου δώσατε για να μιλήσω για το πάθος της ζωής μου που είναι η εκπαιδευτική διαδικασία σε όλες της τις εκφάνσεις. Εύχομαι να είστε γεροί και δυνατοί στην οικογένεια Morax με επαγγελματικές επιτυχίες και παρακαλώ επιτρέψτε μου, μέσα από εσάς, να ευχαριστήσω προσωπικά τον κ. Φίλιππο Μωράκη για ό,τι έχει προσφέρει στην ασφαλιστική αγορά.

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Βαθμολογία Αναγνωστών 0 Ψήφοι