Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

[ninja-inline id=786]

Το μέλλον του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή ως ελεύθερου επαγγελματία

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,pinterest,google,print,mail" counters=1 style="icon" template="jumbo-retina" fixedwidth="yes" fixedwidth_px="115" point_type="simple"]

Μεγάλα σχήματα, bancassurance & direct πωλήσεις απειλούν το μέλλον του ελεύθερου επαγγελματία ασφαλιστικού διαμεσολαβητή.

H πρώτη διαδήλωση διαμαρτυρίας Ασφαλιστικών δια­μεσολαβητών είναι πλέον γεγονός και οι πρωτεργάτες της νιώθουν την ικανοποίηση της μαζικής ανταπόκρι­σης που είχε δικαιώνοντας τον αγώνα τους για μια αγο­ρά χωρίς αθέμιτο ανταγωνισμό και χτυπήματα κάτω από τη ζώνη. Οι διαμεσολαβητές διαμαρτυρήθηκαν γιατί πιστεύουν ότι ο τραπεζικός υπάλληλος πίσω από τον γκισέ χρησιμοποιεί αθέμιτες πρακτικές προκειμέ­νου να ασφαλίσει τον πελάτη, δεν είναι σωστά καταρτι­σμένος και ας έχει πάρει το σχετικό πιστοποιητικό και τέλος εκμεταλλεύεται τη θέση ισχύος που έχει – απει­λώντας στην ουσία τον πελάτη προκειμένου να αυξήσει το χαρτοφυλάκιο της τράπεζας.

eleutheros_epaggelmatias

Από την πλευρά της η Τράπεζα της Ελλάδος ζητάει κα­ταγγελίες από πελάτες των τραπεζών έτσι ώστε να κι­νήσει διαδικασίες κάτι που επί της ουσίας δεν γίνεται, καθώς ο πελάτης δεν θα «κάρφωνε» ποτέ την τράπεζα στην οποία είναι χρεωμένος. Με λίγα λόγια έχει δημι­ουργηθεί ένα καλά οργανωμένο δίκτυο με την ευλογία της Τράπεζας της Ελλάδος, όπου οι τράπεζες μπορούν να ψαρεύουν πελάτες μέσα από τα υποκαταστήματά τους, να χειρίζονται τα ασφαλιστικά συμβόλαια των μεγάλων πελατών τους μέσα από τις μεσιτικές τους εταιρείες και να εκμεταλλεύονται γενικά την ανοχή των πελατών τους που δεν θέλουν να τους πάνε κόντρα (λόγω των δανείων που έχουν).

Ζούμε σε μια ελεύθερη αγορά με ελεύθερο ανταγωνι­σμό και οι τράπεζες λόγω μεγέθους έχουν το συγκρι­τικό πλεονέκτημα απέναντι στην παραδοσιακή δια­μεσολάβηση. Έχουν τεράστιο δίκτυο (3.000 σημεία πώλησης), πολλούς πιστοποιημένους τραπεζοϋπαλ­λήλους (10.000 με +500 κάθε χρόνο), άριστες υποδο­μές (call centers, help desks) και εξελιγμένους αυτομα­τισμούς στις υπηρεσίες είτε των υπαλλήλων είτε των πελατών τους.

Από την άλλη ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής έχει να αντιμετωπίσει ένα πολύ κακό brand name (αυτό του είμαι Ασφαλιστής στην Ελλάδα), τις απότομες αλλαγές που επέφεραν οι πράξεις 30 & 31, τις τεχνολογικές εξε­λίξεις για να είναι up to date, τα barriers to entry για νέο δυναμικό (στρατολόγηση) και τέλος την άδικη φο­ρολόγηση και την εισφορά στο ασφαλιστικό ταμείο που επιβαρύνεται ως ελεύθερος επαγγελματίας.

Είναι λογικό λοιπόν οι Ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές να νιώθουν ότι απειλούνται καθώς το bancassurance δεν πρόκειται να πάρει όλες τους τις δουλειές, αλλά λίγο το bancassurance, λίγο οι direct πωλήσεις μέσω Internet λίγο το ένα λίγο το άλλο θα περιορίσει τόσο το επίπεδο των εργασιών τους που μόνο τα μεγάλα σχήμα­τα θα μπορούν να επιβιώσουν δημιουργώντας στην ου­σία ολιγοπωλιακά σχήματα. Οι διαδικασίες του να γίνει κάποιος ανεξάρτητος ασφαλιστικός διαμεσολαβητής θα είναι εκεί να τον περιμένουν, μια σειρά όμως από εμπόδια θα καθιστούν δύσκολη σχεδόν απαγορευτική αυτή του την επιθυμία.

Ο απώτερος σκοπός της διαδήλωσης, λοιπόν, που πραγματοποιήθηκε στις 10 Ιουνίου 2015 είχε πιστεύω στόχο να αναδείξει αυτό τον προβληματισμό. Τον προ­βληματισμό ότι αν δεν γίνει κάτι σύντομα ο ασφαλιστι­κός διαμεσολαβητής της γειτονιάς θα εκλείψει και όλοι τους θα δουλεύουν για μεγαλύτερα σχήματα χάνοντας την ελευθερία τους και αποκτώντας το «αφεντικό» που ποτέ δεν ήθελαν. Ένα συμμάζεμα της αγοράς που από τη μια θα καθαρίσει την αγορά από τα λαμόγια και τους μικροαπατεώνες αλλά από την άλλη θα μειώσει τον ελεύθερο ανταγωνισμό.

* Aν δεν γίνει κάτι σύντομα ο ασφαλιστι­κός διαμεσολαβητής της γειτονιάς θα εκλείψει* 

Αν τελικά αυτή η εξέλιξη είναι μονόδρομος για την αγορά όσοι το πάρουν απόφαση θα πρέπει να εξοπλι­στούν σωστά καθώς μόνο οι επαγγελματίες του χώρου ή οι καλά δικτυομένοι ασφαλιστές θα μείνουν για να συνεχίσουν. Και λέω «καλά δικτυωμένοι» για να είμαι ρεαλιστής. Ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής εκτός από ασφαλιστής είναι και επιχειρηματίας και στις business δεν αρκεί να είσαι μόνο επαγγελματίας αλλά και πονη­ρός. Καθώς αυτός που ξέρει να «παίζει» το παιχνίδι με τις ασφαλιστικές εταιρείες ευτυχώς ή δυστυχώς θα επι­ζήσει. Από την άλλη αν η αγορά δεν είναι διατεθειμένη να ακολουθήσει αυτόν το δρόμο των μεγάλων σχημά­των, του bancassurance και των direct πωλήσεων θα πρέπει να κάνει πολλά παραπάνω από μια διαδήλωση στο κέντρο της Αθήνας. Μια δουλειά που πέφτει στην πλάτη των συνδικαλιστικών οργανώσεων του κλάδου που θα πρέπει να συσπειρώσει ακόμα πιο πολύ τους δι­αμεσολαβητές, να προβεί σε δραστικές ενέργειες και να βάλει φρένο στις όποιες διαδικασίες αποσκοπούν στην εξάλειψη του επαγγέλματος.

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Βαθμολογία Αναγνωστών 0 Ψήφοι