Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

16 − nine =

10 + seven =

Tο πρόβλημα της προστασίας από καταστροφικούς κινδύνους δεν είναι νέο

* του Νότη Μ. Βαγιακάκου, Προέδρου της Επιτροπής Περιουσίας, Αντασφαλίσεων, Μεταφορών & Σκαφών της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος

Αποτελεί καίριο ζήτημα για τη χώρα μας η προστασία από τους κινδύνους φυσικών καταστροφών, με σημαντικότερο τον κίνδυνο σεισμού

Bασικές προτεραιότητες της Επιτροπής Περιουσίας, Αντασφαλίσεων, Μεταφορών & Σκαφών της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος αποτελούν αφενός η ενίσχυση της εξωστρέφειας του κλάδου, ώστε να βρεθεί πιο κοντά στον ασφαλισμένο, και αφετέρου η επιδίωξη στενότερης συνεργασίας και επαφών με την Πολιτεία για όλα τα ζητήματα κοινού ενδιαφέροντος. Αποτελεί καίριο ζήτημα για τη χώρα μας η προστασία από τους κινδύνους φυσικών καταστροφών, με σημαντικότερο τον κίνδυνο σεισμού λόγω γεωγραφικής μας θέσης: η Ελλάδα συγκαταλέγεται στις πλέον σεισμογενείς χώρες του κόσμου. Στη χώρα μας εκλύεται ετησίως το 50% της σεισμικής ενέργειας που εκλύεται σε όλη την Ευρώπη. Το μέσο κόστος των ζημιών από τους σεισμούς των τελευταίων 35 χρόνων στη χώρα μας υπολογίζεται στα 350 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ οι σεισμοί αυτοί στοίχισαν συνολικά στο κράτος περί τα 10 δισ. ευρώ.

Εκτός των άλλων δραστηριοτήτων και πρωτοβουλιών της Επιτροπής, ειδικότερα για το θέμα αυτό έχουμε προχωρήσει στην επεξεργασία ολοκληρωμένων προτάσεων για την υποχρεωτική ασφάλιση των κατοικιών για μεγάλους καταστροφικούς κινδύνους (σεισμό, πλημμύρα). Οι προτάσεις αυτές έχουν ως βάση την εμπειρία και πρακτική άλλων χωρών και διαμορφώνονται στο σκεπτικό της αντιμετώπισης του κινδύνου από κοινού, η ιδιωτική Ασφαλιστική Αγορά σε σύμπραξη με την Πολιτεία. Από τα βασικά επιχειρήματα που υπαγορεύουν τη θέσπιση εκ μέρους της Πολιτείας, της υποχρεωτικής ασφάλισης κατοικιών και κοινόχρηστων ή κοινωφελών υποδομών, είναι η απαλλαγή του τακτικού προϋπολογισμού του κράτους (και κατ΄ επέκταση του φορολογούμενου) από την υποχρέωση να παράσχει έκτακτη βοήθεια για αποκατάσταση των κατοικιών και υποδομών σε περίπτωση μιας μεγάλης φυσικής καταστροφής. Χαρακτηριστικό για την περίπτωση της Ελλάδας είναι ότι η διείσδυση της ιδιωτικής ασφαλιστικής αγοράς στην έναντι σεισμού κάλυψη των κατοικιών βρίσκεται κάτω από το 10% του πλήθους των κατοικιών, καθώς ασφαλίζονται, είτε μόνον όσοι κινδυνεύουν περισσότερο, λόγω αυξημένης τοπικής σεισμικότητας, είτε όσοι υποχρεούνται από τις τράπεζες λόγω δανειοδότησης. Από δε τις υποδομές, ειδικά οι δρόμοι (οδοί πρόσβασης σημαντικοί για την αποκατάσταση μετά από σεισμό) είναι κατά
90% ανασφάλιστοι.

* H διείσδυση της ιδιωτικής ασφαλιστικής αγοράς στην έναντι σεισμού κάλυψη των κατοικιών βρίσκεται κάτω από το 10% του πλήθους των κατοικιών. *

Οι συζητήσεις για τη δημιουργία στην Ελλάδα ενός τέτοιου προ-χρηματοδοτημένου μηχανισμού προστασίας του κοινωνικού συνόλου και του πληθυσμού από σεισμό έχουν ήδη ξεκινήσει με την Πολιτεία τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, εμπόδιο στις συζητήσεις αυτές αποτελεί η επικοινωνιακή διαχείριση του ζητήματος αλλά και η παντελής έλλειψη ασφαλιστικής συνείδησης του διοικητικού μηχανισμού στη χώρα μας. Το πρόβλημα της προστασίας από καταστροφικούς κινδύνους δεν είναι νέο και έχει αντιμετωπιστεί σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω της ασφάλισης και αντασφάλισης.

Για τη διαχείριση τέτοιων κινδύνων οι βασικοί παράγοντες είναι η εκτίμηση του κινδύνου, η μέτρησή του, οι δυνατότητες μετριασμού και προσαρμογής και, τέλος, η μεταφορά των κινδύνων που δεν μπορούν να εξαλειφθούν ή μετριαστούν, μέσω μηχανισμών διαμερισμού τους (ασφάλιση/αντασφάλιση). Ο ασφαλιστικός κλάδος έχει την κατάλληλη υποδομή, εμπειρία και τεχνογνωσία, ώστε να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην παροχή υποστήριξης προς την κοινωνία απέναντι στις φυσικές καταστροφές. Επομένως η αντιμετώπιση της ασφάλισης ως ενός ακόμη «χαρατσιού» στην περιουσία καταδεικνύει την πλήρη άγνοια και την αδυναμία αξιολόγησης του ζητήματος εκ μέρους των αρμοδίων και του ευρέος κοινού. Από πλευράς της Επιτροπής Περιουσίας της ΕΑΕΕ και της ασφαλιστικής αγοράς ευρύτερα, υπάρχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ενεργή προσπάθεια για την εκ νέου προώθηση του διαλόγου με τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων.

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Βαθμολογία Αναγνωστών 0 Ψήφοι