Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

nine − 1 =

17 − 14 =

VW GATE – Είναι αυτό το μεγαλύτερο σκάνδαλο όλων των εποχών;

Τι μπορούμε να μάθουμε από την απάτη της θρυλικής  γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Είναι δυνατόν η διοίκηση της Volkswagen να γνώριζε ότι 11 εκατ. οχήματα ήταν «πειραγμένα» για να εντυπωσιάζουν στους ελέγχους εκπομπής ρύπων και ταυτόχρονα να πίστευε ότι η απάτη θα έμενε… κρυπτή υπό τον ήλιο; Υπάρχουν πολλών ειδών σκάνδαλα, όμως αυτό της Volkswagen διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά για να μείνει στην ιστορία ως ένα από τα μεγαλύτερα όλων των εποχών.

Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι ο γερμανικός γίγαντας απειλείται μέχρι και με οικονομική κατάρρευση – αφού κανείς δεν μπορεί να προβλέψει το τελικό κόστος του σκανδάλου – αλλά και το αν θα καταφέρει να «καθαρίσει» το όνομά του. Ποιος πήρε τελικά την απόφαση για την εγκατάσταση του λογισμικού που παραποιούσε τα αποτελέσματα των ελέγχων; Ποιος ευθύνεται πραγματικά για το μεγαλύτερο σκάνδαλο στην ιστορία της Volkswagen;

Ο διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Μάρτιν Βίντερκορν, ήταν ο πρώτος που δέχτηκε τις συνέπειες του σκανδάλου και παραιτήθηκε. Στη συνέχεια, μηχανικοί της Εταιρείας παραδέχτηκαν ότι αλλοίωσαν τις μετρήσεις πίεσης των ελαστικών και ανέμειξαν ντίζελ με λάδι μηχανής για να κάνουν τα οχήματα να χρησιμοποιούν λιγότερα καύσιμα κατά τον έλεγχο. Ήταν οι υπερβολικά φιλόδοξοι στόχοι που έθετε ο πρώην, πλέον, διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας, που ανάγκαζαν τους μηχανικούς να «πειράζουν» τα αυτοκίνητα ή πρόκειται για μία καλά οργανωμένη απάτη που ξεκινάει από τα υψηλότερα κλιμάκια της ιστορικής αυτοκινητοβιομηχανίας;

Μέσα σε λιγότερο από δυόμιση μήνες η μία από τις δύο μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο (κονταροχτυπιέται με την Toyota) έχει δει τη φήμη της να διασύρεται και το όνομά της να φιγουράρει σχεδόν καθημερινά στα πρωτοσέλιδα. Όσοι έχουν στοιχειώδη επαφή με την επικαιρότητα μπορούν εύκολα να διαπιστώσουν ότι το σκάνδαλο-μαμούθ δεν έχει τέλος για τη Volkswagen. Μέχρι την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές προέκυπταν συνεχώς νέα στοιχεία και αυξανόταν ο αριθμός των «πειραγμένων» αυτοκινήτων. Παράλληλα, αυξάνεται και ο «λογαριασμός» – που ήδη φτάνει σε μερικές δεκάδες δισ. ευρώ – για μία εταιρεία σύμβουλο για τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Τον περασμένο Σεπτέμβριο, η αμερικανική Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας (EPA) ανακάλυψε ότι τα αυτοκίνητα μάρκας Volkswagen που πωλούνται στην Αμερική διέθεταν μία «συσκευή παρακώλυσης» – ή λογισμικό – στους κινητήρες ντίζελ, που εντόπιζε πότε περνούσαν από έλεγχο, αλλάζοντας τις επιδόσεις έτσι ώστε να βελτιώνονται τα αποτελέσματα των ελέγχων.

Από τότε, η Volkswagen δεν έχει… σταματήσει να παραδέχεται ότι τα αυτοκίνητά της είναι ρυθμισμένα για να ξεγελούν τα μηχανήματα ελέγχου. Στην αρχή ήταν οι ντιζελοκινητήρες και μετά το σκάνδαλο επεκτάθηκε και στους κινητήρες βενζίνης. Στην αρχή η απάτη αφορούσε σε οχήματα που κυκλοφορούσαν στις ΗΠΑ, όμως στη συνέχεια το σκάνδαλο έλαβε αδιανόητες διαστάσεις και πλέον πολλές χώρες έχουν εκδηλώσει την πρόθεσή τους να τεστάρουν εκ νέου τα αυτοκίνητα της VW. Η VW είχε ποντάρει πολλά στις πωλήσεις ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ και γι’ αυτόν το λόγο είχε σχεδιάσει μία τεράστια προωθητική καμπάνια που διαφήμιζε τις χαμηλές εκπομπές ρύπων των κινητήρων της. Τα ευρήματα στις ΗΠΑ αφορούν σε περίπου 482.000 οχήματα (μοντέλα Audi A3, VW Jetta, Beetle, Golf και Passat), ωστόσο η Εταιρεία παραδέχτηκε ότι η απάτη αφορά περίπου 11 εκατ. οχήματα παγκοσμίως, από τα οποία τα 8 εκατ. είναι στην Ευρώπη. Το σκάνδαλο έλαβε ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις όταν στις αρχές Νοεμβρίου η VW ανακοίνωσε ότι βρήκε «παρατυπίες» σε ελέγχους για τη μέτρηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που θα μπορούσαν να αφορούν έως και 800 χιλ. αυτοκίνητα στην Ευρώπη, μεταξύ των οποίων και βενζινοκίνητα. Οι επιπτώσεις για την Volkswagen, ωστόσο, αναμένεται να είναι πολύ περισσότερες από την ανάκληση 11 εκατ. αυτοκινήτων, την παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου και την πληρωμή μερικών δεκάδων δισεκατομμυρίων ευρώ σε πρόστιμα, δικαστικά και λοιπά έξοδα και αποζημιώσεις.

* Ήταν οι υπερβολικά φιλόδοξοι στόχοι που έθετε ο πρώην CEO της Εταιρείας ή πρόκειται για μία καλά οργανωμένη απάτη που ξεκινάει από τα υψηλότερα κλιμάκια της ιστορικής αυτοκινητοβιομηχανίας; *

Ασφαλιστικό μάθημα

Η κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα – και θα συνεχίσει για αρκετά χρόνια – η VW, δίνει την ευκαιρία στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές να μιλήσουν στους πελάτες τους για τις καλύψεις που μπορεί να προσφέρει ένα ασφαλιστήριο D&O. Σύμφωνα με τον παγκόσμιο επικεφαλής του τμήματος Ασφάλισης Ευθύνης Στελεχών Διοίκησης της αμερικανικής ασφαλιστικής Chubb, «τα εν λόγω ασφαλιστήρια γενικότερα καλύπτουν απαιτήσεις κατά διοικητικών και διευθυντικών στελεχών για κακοδιαχείριση, παράλειψη και άλλες παράνομες πράξεις». Σύμφωνα με τον ίδιο, «η συμπεριφορά ενός ασφαλισμένου δεν μπορεί να αποδοθεί σε έναν άλλο ασφαλισμένο, όμως η συμπεριφορά κορυφαίων στελεχών, όπως του διευθύνοντος συμβούλου ή του οικονομικού διευθυντή μπορούν να καταλογιστούν στην εταιρεία». Αυτοί που θα ζητήσουν να αποζημιωθούν μπορεί να είναι μέτοχοι, ρυθμιστικές Αρχές, πελάτες, προμηθευτές ή ακόμη και ανταγωνιστές. Στις απαιτήσεις μετόχων συνήθως υποστηρίζεται ότι η διοίκηση έχει βλάψει την αξία της εταιρείας και συνεπώς την αξία του μεριδίου τους και μπορεί να αφορά πεδία όπως η εταιρική φήμη. Κάτι τέτοιο ισχύει απόλυτα στην περίπτωση της Volkswagen, καθώς αναμένεται τσουνάμι αγωγών από μετόχους. Όπως σημειώνει ο Galban, οι εισηγμένες εταιρείες συνήθως αγοράζουν πολύ μεγαλύτερα όρια κάλυψης. Ωστόσο υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες το κόστος των αγωγών ξεπερνούσε το ύψος της ασφάλισης.Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι το κόστος υπεράσπισης για τέτοιες δίκες είναι πάρα πολύ μεγάλο. Οι αγωγές που έχουν ήδη κατατεθεί κατά της Volkswagen καλύπτουν σχεδόν όλο το φάσμα των διαθέσιμων επιλογών. Από αγωγές για παραπλανητικές πρακτικές πωλήσεων, μέχρι αγωγές για την κατάρρευση της μετοχής της Εταιρείας.

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Βαθμολογία Αναγνωστών 1 Ψήφος